آخرین تحولات میدانی سوریه؛

بازگرداندن ثبات و امنیت به 18 منطقه در حومه حلب/ تسلط نیروهای دموکراتیک سوریه بر جاده رقه-دیرالزور

ارتش سوریه امنیت و ثبات را به 18 روستا و شهرک در حومه شمال شرقی حلب بازگرداند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری رسمی سوریه (سانا)، ارتش و نیروهای مسلح سوریه در نبرد با تروریست های داعش در حومه شمال شرقی حلب، ثبات و امنیت را بر 18 روستا و شهرک بازگردانده و بر 2 کوه راهبردی مسلط شدند.

به گزارش یک منبع نظامی سوری، ارتش سوریه در این عملیات ثبات و امنیت را بر شهرک ها و روستاهای "رؤوفيه، عشينی، مزرعه عشينی، غدينی، فلوطيه، رسم الحمام، عتيبه، عريضی، قصر سلوم، عباجه، مزرع عباج، رسم الأحمر، منفوخ، أم ميال ميری، أبو تينه، مشرفه، اسماعيليه وجركس" بازگرداند.

همچنین ارتش سوریه پس از انهدام آخرین مواضع تروریست‌ها، بر کوه راهبردی "صلمه" در ارتفاع 512 متری و کوه راهبردی "سلمی" در ارتفاع 517 متری، مسلط شد.

در این عملیات شمار بسیاری از تروریست ها به هلاکت رسیدند و یک خودروی بمب گذاری شده و 9 خودروی مجهز به سلاح سنگین آنان منهدم شد. همچنین نیروهای سوری 7 خودروی بمب گذاری شده را خنثی کردند.

در درعا البلد نیز ارتش و نیروهای مسلح سوریه بر گستره سلطه خود افزوده و با انهدام آخرین مقر تروریست های جبهه النصره، بر 4 ساختمان مسکونی مسلط شدند.

در دیرالزور و اطراف آن نیز نیروهای سوری با پشتیبانی جنگنده های ارتش، مواضع تررویست های داعش را در منطقه مقابر هدف قرار دادند. در این عملیات نیز ارتش سوریه بر بلندی "علوش" در منطقه مقابر مسلط شد و شماری از تسلیحات تروریست ها را منهدم کرد.

در حومه حما و ادلب نیز مواضع تروریست های جبهه النصره بار دیگر در لطامنه، طیبه الامام و لحایا هدف قرار گرفته شد که به هلاکت 22 تروریست منجر شد.

از سوی دیگر، نیروهای دموکراتیک سوریه پس از درگیری های شدید با  تروریست های داعش، به صورت کامل بر مسیر ارتباطی رقه-دیرالزور مسلط شدند.

همچنین درگیری های شدیدی میان تروریست های جبهه النصره  و سرایا اهل الشام که جز ارتش آزاد سوریه هستند، در منطقه خربه داوود در شمال وادی نخیل در جرود عرسال رخ داده است که به کشته و زخمی شدن شماری از تروریست ها منجر شده است.

 

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار