16 هزار خارجی متقاضی تحصیل در دانشگاه علوم پزشکی تهران

معاون بین الملل دانشگاه علوم پزشکی با تاکید بر لزوم ارزش‌گذاری فعالیت‌های آموزشی اساتید در حوزه بین المللی بیان کرد: باید به اعضای هیات علمی مشارکت کننده در زمینه جذب دانشجوی بین الملل امتیازات ویژه تعلق بگیرد.

16 هزار خارجی متقاضی تحصیل در دانشگاه علوم پزشکی تهرانبه گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان، علی عرب خردمند با بیان اینکه چالش عمیق در حوزه جذب دانشجوی خارجی وجود ندارد اظهارکرد: هر چند که امکانات دانشگاه محدود است ولی دانشگاه سعی می‌کند با این امکانات محدود نیازهای خود را تامین کند.
 
وی با اشاره به اینکه خوابگاه دانشجویان خارجی دانشگاه علوم پزشکی تهران استیجاری هستند، افزود: دانشگاه علوم پزشکی تهران برای اسکان دانشجویان خارجی خوابگاه ملکی ندارد که این مساله موجب می‌شود هرچند وقت یکبار محل اسکان این دانشجویان جا به جا شده و به تبع آن محدودیت هایی به جهت دسترسی به اینترنت و امکانات دیگر برای این دانشجویان ایجاد می‌شود؛ چرا که برخی از این ساختمان‌ها برای کاربری خوابگاهی ایجاد نشده اند.
 
معاون بین الملل دانشگاه علوم پزشکی تهران با بیان اینکه بیشترین چالش در حوزه جذب دانشجوی خارجی، نگرش به مساله جذب دانشجو است گفت: نه تنها برای جذب دانشجو بلکه برای ورود به عرصه رقابت بین المللی باید نگرش در حوزه جذب دانشجوی خارجی تغییر داده شود و استانداردها و فعالیت‌ها به روز شوند.
 
وی ادامه داد: در حال حاضر بیش از 16 هزار نفر تقاضانامه پذیرش در دانشگاه علوم پزشکی تهران را در بیش از 100  کشور دنیا تکمیل کرده‌اند و 60 درصد این افراد در دانشگاه علوم پزشکی تهران حضور پیدا می‌کنند چرا که این اعتماد سازی بین المللی نسبت به دانشگاه علوم پزشکی تهران ایجاد شده است.
 
عرب خردمند با اشاره به اینکه تا حد ممکن تسهیلاتی برای دانشجویان خارجی دانشگاه علوم پزشکی تهران ایجاد شده است گفت: در حال حاضر به دانشجویان ph.d و دانشجویان مقاطع تخصصی حقوق داده میشود و چالشی در این حوزه وجود ندارد.
 
لزوم ارزش‌گذاری فعالیت‌های آموزشی  اساتید در حوزه بین المللی
 
وی با تاکید بر لزوم ارزش‌گذاری فعالیت‌های آموزشی  اساتید در حوزه بین المللی با تاکید بر اینکه باید اعضای هیات علمی که در جذب دانشجو مشارکت می‌کنند امتیازات متمایز بگیرند،اظهار کرد: اگر در دانشگاه مجموعه خوابگاهی بزرگی داشتیم که تسهیلات ورزشی، کتابخانه و خوابگاه دانشجویی در آن متمرکز بود و علاوه بر آن می توانستیم اینترنت خوبی با سرعت مناسب برای دانشجویان فراهم کنیم شرایط بهتری ایجاد می‌شد. اما در حال حاضر دانشجویان را در ساختمان اجاره ای با واحد های 2 یا 3 خوابه اسکان داده می شوند که این ساختمان ها از لحاظ زیر ساختی برای خوابگاه متناسب نیست.
 
تشکیل کمیته تطبیق و متناسب سازی برنامه های آموزشی برای دانشجویان بین الملل
 
وی با بیان اینکه کمیته تطبیق و متناسب سازی برنامه های آموزشی برای آموزش دانشجویان بین الملل ایجاد شده است گفت: در حال حاضر برنامه های آموزشی داخلی ما متناسب با نیازهای داخلی نوشته شده است و هرچند که آن‌ها نیز با گذر زمان به روز می شود ولی در عرصه بین المللی این نیاز متفاوت‌تر است و حتی تعاریف مقاطع و طول دوره ها متفاوت است و ما باید خودرا با شرایط جهانی تطبیق دهیم.
 
معاون بین الملل دانشگاه علوم پزشکی تهران گفت: تنوع نیازها به نوعی مشتری مداری را در موضوع جذب دانشجوی خارجی ایجاب می کند و باید برنامه های آموزشی را متناسب با معیارهای بین المللی تغییر کند که در این راستا در حال حاضر 13 رشته مقطع متناسب با برنامه‌های بین المللی صرفا برای دانشجویان خارجی متناسب سازی شده است.
 
وی با بیان اینکه موضوع برنامه‌های آموزشی به لحاظ کیفیت و مهارتی که دانشجویان یاد می‌گیرند به لحاظ مدرک و مقطعی که آموزش می‌بینند مبحث مهمی است، گفت: در دنیا پزشک عمومی در سطح کارشناس و تخصص در حد کارشناس ارشد شناخته می‌شود  و ما در حال حاضر مطابقت‌هایی را در زمینه کیفیت برنامه‌های آموزشی با مدرک و مقطع تحصیلی ایجاد کرده‌ایم.
 
 عرب خردمند در پایان خاطرنشان کرد: تطبیق برنامه های آموزشی، جزء الزامات فعالیت‌های آموزش بین المللی است و در این راستا سیستم سیاست گذاری باید بپذیرد که نمی تواند به شکل بسته و داخلی فکر کند و باید  متناسب با سلیقه و نیاز مشتری بین المللی بسترسازی متناسب انجام دهد.
 
منبع: ایسنا
 
انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار