نظاميان کانادایی تا 2019 در اوکراين می مانند

نظامیان کانادایی با ماموریت کمک به نظامیان اوکراینی تا سال 2019 در این کشور خواهند ماند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ دولت کانادا روز دوشنبه اعلام کرد گروهی از نیروهای نظامی کانادایی برای ادامه ماموریت آموزش و کمک به نظامیان اوکراینی، تا سال 2019 در این کشور خواهند ماند.
 
به گزارش خبرگزاری فرانسه از اتاوا هارگیت ساجان وزیر دفاع کانادا در کنفرانسی مطبوعاتی اعلام کرد ما با کمک نظامی خود به اوکراین تا سال 2019، به برقراری دموکراسی و حاکمیت قانون در این کشور ادامه خواهیم داد.
 
وی که در کنار کریستیا فریلند وزیر امور خارجه کانادا سخنرانی می کرد تاکید کرد: کانادا در خط مقدم تلاش های بین المللی در پاسخ به تهاجم روسیه به اوکراین باقی می ماند. در آوریل 2015، کمی بیش از یک سال پس از آغاز مناقشه مسلحانه در شرق اوکراین که بین ارتش منظم و شبه نظامیان طرفدار روسیه روی داد،
 
دولت محافظه کار استفان هارپر گروهی از نظامیان کانادایی را در چارچوب عملیات بین المللی انگلیس و آمریکا، به اوکراین اعزام کرده بود. وزیر دفاع کانادا تقویت توانایی های اوکراین برای کمک به حفظ حاکمیتش را هدف اصلی از استقرار نظامیان کانادایی عنوان کرد.
 
در حال حاضر 200 نظامی کانادایی برای آموزش تیراندازی و یا خنثی کردن مواد منفجره در اوکراین مستقر هستند. بنابر اعلام وزارت دفاع کانادا از ابتدای حضور در اوکراین،نیروهای ارتش کانادا به 3200 نظامی اوکراینی آموزش دادند.
 
انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار