رهبر اقلیت سنا: فرمان مهاجرتی جدید ترامپ امنیت آمریکا را به خطر می‌اندازد

چاک شومر اعلام کرد فرمان مهاجرتی جدید رییس جمهور آمریکا، امنیت آمریکا را کاهش می‌دهد.

رهبر اقلیت سنا: فرمان مهاجرتی جدید ترامپ امنیت آمریکا را به خطر می‌اندازدبه گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، چاک شومر – رهبر اقلیت سنای آمریکا – اعلام کرد فرمان مهاجرتی جدید ترامپ امنیت آمریکا را به خطر می‌اندازد و باید لغو شود. 

شومر تاکید کرد: یک (فرمان) ممنوعیت محدودتر نیز هنوز یک ممنوعیت است. علی رغم آنکه این فرمان تغییر کرده است، فرمان اجرایی به جای آنکه امنیت ما را افزایش دهد، باعث کاهش آن می‌شود. این فرمان بد نهاد و ضد آمریکایی است و باید لغو شود. 

رهبر اقلیت سنای آمریکا افزود: این فرمان مانند فرمان پیشین ترامپ باید از سوی دادگاه‌های آمریکا به چالش کشیده شود. بازنویسی فرمان قبلی نمی‌تواند ماهیت فرمان ترامپ را تغییر دهد. این فرمان باعث ترس شدید و عدم اطمینان در میان هزاران مهاجر شده است. 

براساس فرمان مهاجرتی جدید که امروز از سوی دونالد ترامپ، رییس جمهور آمریکا امضا شد، شهروندان 6 کشور غالباً مسلمان به مدت 90 روز اجازه ورود به خاک این کشور را ندارند. همچنین ورود تمامی پناهجویان به آمریکا تا 120 روز آینده ممنوع شد. 

وزارت امنیت داخلی آمریکا اعلام کرده است شهروندان 6 کشور خارجی شامل سودان، سوریه، یمن، لیبی، سومالی و ایران که همینک بیرون از خاک آمریکا قرار دارند و ویزای معتبر ندارند، برای 90 روز آینده (سه ماه) حق ورود به خاک این کشور را ندارند. 

انتهای پیام/ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار