اهواز؛

راه اندازی اولین یگان پهبادی امداد و نجات کشور در دزفول

اولین یگان پهبادی امداد و نجات کشور در پایگاه امداد و نجات بوستان ساحلی دز در دزفول با حضور دبیر کل اتحادیه صنایع هوایی و فضایی ایران راه اندازی شد.

راه اندازی اولین یگان پهبادی امداد و نجات کشور در دزفولبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز؛ عظیم رضایی مرساق، رئیس جمعیت هلال احمر دزفول در آیین راه اندازی این تشکیلات و یگان که با حضور دبیرکل اتحادیه صنایع هوایی و فضایی ایران و چند تن از مسئولان محلی در بوستان ساحلی علی کله برگزار شد، اظهار کرد: این اولین تیم رسمی پهبادی امداد و نجات جمعیت هلال احمر کشور خواهد بود که در دزفول تشکیل شده است.

وی هدف از تشکیل این یگان را بهره مندی و استفاده از تجهیزات پیشرفته و به روز دنیا در عملیات های امداد و نجات به منظور افزایش سرعت و دقت در انجام عملیات و حوادث عنوان کرد.

رضایی مرساق با بیان اینکه حوادث کوهستانی و رودخانه ای متعددی در دزفول اتفاق می افتد، بیان داشت: قطعا تشکیل این تیم و استفاده از پهبادهای شناسایی باعث موفقیت در این حوادث خواهند شد.

رئیس جمعیت هلال احمر دزفول گام اول فعالیت های این یگان را به کارگیری پهبادهای شناسایی برشمرد و گفت: تیمی که تشکیل شده در حال حاضر متشکل از ۱۰ نجات گر است که تعدادی از این افراد خود دارای پهبادهای شناسایی تا محدوده پنج کیلومتر هستند و این پهبادها را در اختیار هلال احمر گذاشته اند و  برای شرکت در عملیات ها اعلام آمادگی کرده اند.

وی تصریح کرد: تعدادی از این ۱۰ نفر خود از نجات گران جمعیت هلال احمر هستند و با همتی که این افراد به خرج داده اند شرایط به گونه ای شده که اکنون در صورت بروز حادثه ما دارای حداقل دو  پهباد شناسایی و حلقه های نجات و یک تیم کارآمد، تحصیل کرده، آموزش دیده با استفاده از تکنولوژی روز دنیا هستیم.

این مقام مسئول با بیان اینکه دوره های آموزشی متعددی نیز برای این افراد و یگان مذکور برگزار خواهد شد، افزود: در مرحله بعدی هدف ما این است که پهبادهایی که بتوانند تا فاصله ۱۰۰ تا ۲۰۰ کیلومتر را در کوهستان ها و حوادث مربوط به رودخانه شناسایی کنند، تهیه کنیم.

رئیس جمعیت هلال احمر دزفول با بیان اینکه این یگان پهبادی امداد و نجات برای تجهیز و دست یابی به اهداف خود و تامین امکانات ضروری، نیازمند اعتباری در حدود ۱۵۰ میلیون تومان است، گفت: تلاش مااین است که این اعتبار از طریق اعتبارات دولتی تامین شود اما با توجه به مشکلات و  کمبودهای اعتباری نیازمند توجه خیرین هستیم ضمن اینکه با چندین خیر نیز دراین زمینه گفتگو کرده ایم.

عظیم رضایی مرساق بیان داشت: به طور کلی باید گفت این تیم در حال حاضر با تلاش و همت نجات گران داوطلب خود و با استفاده از امکانات این افراد شکل گرفته بنابراین لازم است تا مسئولان نیز در این زمینه و در راستای دستیابی ما به اهداف مورد نظر تعامل و همکاری مثمرثمری داشته باشند.

وی خاطرنشان کرد: جمعیت هلال احمر دزفول با برخورداری از نیروهای بسیارحرفه ای، تحصیلکرده و فعال خود چندین طرح که در کشور اولین خواهند بود، با همکاری سازمان هوا و فضا در دستور کار دارد که به زودی از آنها رونمایی خواهد شد.

انتهای پیام/گ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.