توسط کاروان های راهیان نور؛

کاشت 7 هزار نهال در خوزستان

معاون برنامه ریزی و پشتیبانی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری خوزستان از کاشت 7 هزار نهال توسط مسافران راهیان نور خبر داد.

کاشت 7 هزار نهال در خوزستانبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز؛ عبدالرضا دانایی، معاون برنامه ریزی و پشتیبانی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری خوزستان بیان داشت: 7 هزار نفر از مسافران کاروان های راهیان نور به استان با کشت نهال، در طرح مقابله با ریزگردها در استان مشارکت می کنند.

وی یکی از برنامه های مهم هفته منابع طبیعی را درختکاری عنوان کرد و گفت: در هفته منابع طبیعی توزیع 200 هزار اصله نهال در استان پیش بینی شده است.

دانایی اظهار کرد: اکالیپتوس، کنار و برهان کهور پاکستانی و در مناطق شمالی استان نهال زیتون و بلوط و برخی گونه های زینتی هم توزیع شده است.

ختکاری در دومین روز از هفته منابع طبیعی اذعان داشت: بحث گرد و غبار عاملی بود که امسال عده زیادی از مردم در جشن درختکاری شرکت کنند به طوری که دیروز بیش از 1 هزار و 500 نفر از گروه های مختلف مردم اعم از داوطلبان هلال احمر، دانش آموزان و انجمن های مردم نهاد در برنامه نهالکاری در جنوب شرق اهواز مشارکت کردند که این حضور باعث می شود مسئولان تلاش بیش تری داشته باشند.
این مقام مسئول با اشاره به استقبال مردم از برنامه در

معاون برنامه ریزی و پشتیبانی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری خوزستان تصریح کرد: امسال سعی شده است از گروه های مختلف برای همکاری در طرح مقابله با گرد و غبار استفاده شود بر همین اساس برنامه ریزی شده که 7 هزار نفر از مسافران کاروان های راهیان نور که به خوزستان سفر می کنند با کشت نهال در کانون های فوق بحرانی ریزگرد در جنوب شرق اهواز، در این طرح شرکت کنند.

عبدالرضا دانایی با اشاره به مشارکت بسیج در طرح مقابله با گرد و غبار افزود: تفاهم نامه ای میان بسیج، سارمان برنامه و بودجه و وزارت جهاد کشاورزی منعقد شده که در کانون های فوق بحرانی گرد و غبار در روستاهای روستاهای حفیره و حنیطیه به مساحت یک هزار هکتار نهالکاری انجام شود.

به گفته وی، این طرح اکنون آغاز شده اما هنوز قراردادی منعقد نشده و مبلغ اعتبار مشخص نشده است.

دانایی خاطرنشان کرد: پارسال نیز از ظرفیت بسیج استفاده شد و عرصه ای با مساحت 300 هکتار را نهالکاری کردند که موفقیت آمیز بوده است.

وی گفت: به مناسبت هفته منابع طبیعی همچنین قرار است جلساتی با قضات با هدف آشنایی با وظایف منابع طبیعی برگزار شود.

معاون منابع طبیعی خوزستان ادامه داد: شعبه 18 دادگستری به عنوان شعبه ویژه منابع طبیعی معرفی شده که در ساختمان شهید تندگویان قرار دارد.

دانایی مهم ترین چالش اجرای طرح های مقابله با ریزگرد در استان را تامین آب دانست و تاکید کرد: این طرح ها در صورتی عملیاتی می شود که اعتبار مورد نیاز آن تامین شود.

وی افزود: کاشت نهال در مناطق پرباران مانند استان های شمالی آسان است اما در مناطق بیابانی تامین آب با دشواری همراه است.

دانایی گفت: متوسط بارندگی اهواز 210 میلیمتر است که امسال تنها 70 میلیمتر بارندگی اتفاق افتاده بنابراین نهال های کاشته شده باید آبیاری و نگهداری شود، این در حالی است که تامین آب پایدار مورد نیاز این طرح ها با مشکلاتی مواجه است.

وی افزود: شعار امسال هفته منابع طبیعی 'همیار طبیعت باشیم' اعلام شده و 14 تا 21 اسفندماه هفته منابع طبیعی نامگذاری شده است.
 
منبع: ایرنا

انتهای پیام/گ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار