کنفرانس خبری وزرای آمریکایی درباره فرمان مهاجرتی جدید ترامپ

وزیر خارجه آمریکا: فرمان اجرایی جدید برای حفظ امنیت مردم آمریکاست/پناهجویان بی خطر وارد آمریکا می شوند+عکس

وزرای خارجه، امنیت داخلی و دادگستری آمریکا کنفرانس خبری مشترکی را برای ارائه توضیحاتی درباره فرمان مهاجرتی جدید ترامپ برگزار کردند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ به نقل از رویترز، وزیر خارجه آمریکا در کنار وزیر امنیت داخلی و وزیر دادگستری این کشور در حال برگزاری یک کنفرانس خبری برای ارائه توضیحاتی درباره فرمان مهاجرتی جدید ترامپ هستند.

«رکس تیلرسون» وزیر خارجه آمریکا در ابتدای این کنفرانس خبری پشت میکروفون قرار گرفت و از مسئولیت رئیس جمهور آمریکا و حق او برای تضمین امنیت مردم آمریکا سخن گفت.

وی گفت: ترامپ با امضای فرمان اجرایی جدید از حق خود برای حفظ امنیت مردم ما استفاده کرده است.

تیلرسون تصریح کرد کشورهای متحد ما باید بدانند که این فرمان، بخشی از تلاش ادامه ‌دار ما برای از بین بردن آسیب‌ پذیری‌هایی است که تروریست‌های رادیکال اسلامی می ‌توانند از آن برای انجام عملیات مخرب استفاده کنند.

وی افزود: وزارت خارجه آمریکا مفادی از این فرمان که اجازه پذیرش پناه‌جویان را می‌ دهد بعد از تعیین اینکه آنها خطری برای امنیت یا رفاه آمریکا ایجاد نمی ‌کنند، اجرا خواهد کرد.

وزیر خارجه آمریکا با تاکید بر اینکه عراق یکی از شریکان مهم ما در مبارزه با داعش است، در دفاع از خروج این کشور از لیست کشورهای ممنوعه سخن گفت.

پس از او «جف سشنز» وزیر دادگستری آمریکا هم پشت میکروفون رفت و در دفاع از این فرمان جدید مهاجرتی ترامپ سخن گفت.

او در بخشی از سخنانش، درباره 6 کشور ایران، سوریه، یمن، لیبی، سودان و سومالی گفت که سه کشور از این شش کشور، حامیان تروریسم هستند و سه تای دیگر به اماکن امنی برای تروریست ها تبدیل شده اند.

وزیر امنیت داخلی آمریکا هم در اظهاراتی تاکید کرد سیستم قبلی مهاجرتی این کشور دچار نقص های زیادی است و باید تغییر می کرد.

«جان کلی» گفت: اجرای فرمان جدید رئیس جمهور آمریکا در ممنوع کردن ورود اتباع شش کشور در جهت تامین امنیت ملی ایالات متحده صورت می گیرد.

وزیر خارجه آمریکا: فرمان اجرایی جدید برای حفظ امنیت مردم آمریکاست/پناهجویان بی خطر وارد آمریکا می شوند


انتهای پیام/



اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار