اصفهان؛

احتمال حضور رییس جمهور در روزهای پایانی سال

شهردار اصفهان از احتمال سفر رییس جمهور در 25 و 26 اسفند ماه به مظور بهره برداری از پروژه های شهری خبر داد.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،مهدی جمالی‌نژاد در جمع خبرنگاران اظهارکرد: شهرداری اصفهان با رویکردی جدید در بخش‌های فرهنگی، هنری و اجتماعی شهر ورود پیدا خواهد کرد.

وی افزود: توسعه و پیشرفت اصفهان در همه عرصه‌ها در دست برنامه‌ریزی و اجراست؛ همچنین سهم قابل توجهی از بودجه شهرداری به بخش فرهنگی اختصاص یافته و درصدد توسعه سالن‌های سینمایی هستیم.

شهردار اصفهان گفت: در زمانی شهرداری‌ها تنها در نقش دستگاه‌هایی صرفاً خدماتی بودند اما اخیراً رویکرد فرهنگی و اجتماعی شهرداری‌ها بر رویکرد خدماتی آنان غلبه کرده است.

وی تصریح کرد: قرار است گفتمان غالب دانش‌محوری در اصفهان رقم بخورد؛ گفتمانی را قرار است در شهرداری اصفهان آغاز کنیم که در کلیه کلان‌شهرهای کشور به عنوان الگو مطرح شود.

جمالی‌نژاد عنوان داشت: گفتمان مجموعه‌ای از بینش‌ها و اندیشه‌هاست و آگاهی‌های دوره‌های تاریخی را تغییر خواهد داد؛ شهرها با مشکلات زیادی مواجه هستند اما شهرداری اصفهان کماکان به دنبال گفتمان فرهنگی است.

وی افزود: 28 درصد جاری و 72 درصد بودجه سال آینده عمرانی است که کاهش آلاینده‌ها و مشارکت از اهم موارد است؛ در بخش حمل و نقل 1200 میلیارد در این حوزه کار می‌‌شود؛ در حوزه فرهنگی و اجتماعی نیز 200 میلیارد نیز است.

جمالی‌نژاد تصریح کرد: بدهی دولت به شهرداری برای نخستین بار باید عرض کنم که درحال پرداخت است و این اتفاق در حال رخ دادن است؛ زمانی که می‌گوییم دولت کمک می‌کند یعنی اینکه به مردم فشار کمتری می‌آید.

شهردار اصفهان اذعان کرد: همدلی خوبی بین تمامی خانواده آبی اصفهان ایجاد شده است؛ امروز متوجه شدم که باید این جلسات را بیشتر برگزار کنیم و احساس می‌کردم جلسات هفتگی کفایت می‌کند اما اکنون عکس آن را متوجه شدم.

وی در ادامه گفت: نفس سه‌شنبه‌های بدون خودرو این نیست که ترافیک را به سمت دیگری ببندیم که کار درستی نیست و تمام تلاش ما این هست که در این ایام از وسائل حمل و نقل عمومی استفاده کنند.

جمالی‌نژاد اظهار کرد: اذان‌گوهای اتوماتیک را نصب کرده‌ایم و 600 دستگاه دیگر نیز خریداری خواهد شد تا همانند سایر شهرهای اسلامی پخش سراسری اذان داشته‌ باشیم.

وی خاطر نشان کرد: در مورد لایحه کیوسک‌های حمایتی از مطبوعاتی که از چندین سال گذشته ساخته شده بود و فرم مطلوبی نداشت؛ شهر اصفهان از این جهت فقیر هستند و شهرداری اصفهان در دهه‌های اخیر کم‌کاری کرده است اما من آماده همکاری هستم.

شهردار اصفهان ابراز کرد: طرح های فوق‌العاده‌ای داریم و این پروژه‌ها چراغ خاموش در حال فعالیت است؛ از آن جایی که جنس شهرداری خصوصاً در دوره جدید حل مشکلات به صورت تعاملی است، مشکل با کتابخانه‌ها را در حال تعامل هستم.

وی ادامه داد: آسیب‌های اجتماعی در شهر اصفهان بیداد می‌کند و آسیب زشت شهر ماست که باید روی آن کار کنیم؛ تا زمانی که نتوانیم جلوی مهاجرت‌‌های بی‌رویه را بگیریم، نمی‌توانیم جواب‌گوی مشکل را حل کنیم.

جمالی‌نژاد مطرح کرد: مجموعه‌هایی را برای ساماندهی مشاغل مختلف در نظر داریم که در آینده نزدیک انجام خواهد شد.

جمالی‌نژاد با اشاره به لزوم شفاف‌سازی مالی شهرداری اظهار داشت: نمی‌توان گفت کوچک‌ترین فسادی در سازمان‌ها و نهادها وجود ندارد چراکه به هیچ عنوان فساد به صفر نمی‌رسد؛ شهرداری اصفهان دارای 11 هزار پرسنل بوده و ممکن است تخلفاتی توسط برخی از کارمندان خرد ایجاد شود و این هنر مدیران است که فساد را به حداقل برسانند.

وی با اشاره به اقتصاد مقاومتی در شهر اصفهان و الگو شدن آن برای کل کشور ادامه داد: رئیس جمهور قرار است 24 و 25 اسفند به اصفهان سفر کنند که چندین پروژه قرار است توسط وی افتتاح شود که در صورت لغو حضور رئیس جمهور در اصفهان به سال آینده موکول خواهد شد.

شهردار اصفهان اظهار داشت: اصفهان همواره از شهرهای برنامه‌محور بوده که در برنامه اصفهان 1400 پروژه‌های 5 سال آینده پیش‌بینی شده است؛ نه تنها طرح های پیش‌بینی شده در حال انجام است بلکه پروژه‌های دیگری که نیاز مردم را پاسخ می‌دهد نیز در حال پیگیری و اجراست .



انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.