هشدار آمریکا به رژیم صهیونیستی درباره کرانه باختری

وزیر جنگ رژیم صهیونیستی گفت کاخ سفید صریحا به اسرائیل هشدار داده است در صورت الحاق کرانه باختری به دیگر بخش‌های اراضی اشغالی فلسطین، در روابط خود با دولت جدید آمریکا دچار مشکل خواهد شد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از بلومبرگ، "آویگدور لیبرمن"، وزیر جنگ رژیم صهیونیستی امروز (دوشنبه ) اعلام کرد آمریکا به ما هشدار داده است که الحاق کرانه باختری به دیگر بخش‌های فلسطین اشغالی منجر به ایجاد "بحرانی جدی" با دولت دونالد ترامپ خواهد شد.

وی در آغاز نشست کمیته امور خارجی و دفاعی پارلمان رژیم صهیونیستی (کنست) اعلام کرد: "ما یک پیام مستقیم – نه غیرمستقیم – از آمریکا دریافت کردیم. در این پیام آمده بود الحاق یهودا و سامره به اسرائیل به معنای بحران فوری با دولت جدید آمریکا خواهد بود."

لیبرمن در ادامه افزود: "من تماس‌هایی را از سراسر جهان درباره راهکار دو دولتی دریافت می کنم. الحاق کرانه باختری به فلسطین به این معناست که اسرائیل باید برای فلسطینیان مراقبت های بهداشتی و دیگر خدمات را فراهم کند." 

یهودا و سامره نامی است که یهودیان بر کرانه باختری گذاشته اند. رژیم صهیونیستی در سال 1967 این منطقه را به اشغال خود درآورد. در حال حاضر 2.6 میلیون فلسطینی در کرانه باختری زندگی می کنند. 

دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا به صراحت راهکار دو دولت اسرائیل و فلسطین را نپذیرفت. وی ماه گذشته میلادی اعلام کرد از هر راهکاری که مورد قبول دو طرف (اسرائیل و فلسطین) باشد، حمایت می کند. 

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار