تفاوت دو دانشجوی نتیجه‌گرا و فرآیندمدار/ تکمیل «مرکز رشد» دانشگاه علامه

سه دانشجوی نمونه و بیست دانشجوی شایسته تقدیر و تعدادی از دانشجویان تلاش‌گر در بیست و پنجمین مراسم تجلیل از دانشجویان نمونه دانشگاه علامه طباطبایی تجلیل شدند.

به گزارش خبرنگار حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ در اختتامیه بیست و پنجمین دانشجوی نمونه که صبح امروز در دانشگاه علامه طباطبایی برگزار شد، حسین سلیمی بجستانی معاون دانشجویی و فرهنگی دانشگاه علامه طباطبایی گفت: این مراسم بیست و پنجمین دوره تجلیل از دانشجویان نمونه دانشگاه است که این یکی از مراسم دانشگاه محسوب می‌شود.

وی ادامه داد: دانشگاه علامه طباطبایی حدود 16 هزار دانشجو دارد که از این میزان پنج درصد از آنها را دانشجویان باانگیزه و هدفمند تشکیل داده است و حدود 90 درصد آنان اشخاصی هستند که دوست دارند مسیر پیشرفت و ترقی را در دانشگاه طی کنند.

وی اظهار داشت: هدف از برگزاری این مراسم الگوسازی برای دانشجویان پرکار و ایجاد حس رقابت علمی و معنوی مساعد بین دانشجویان است.

معاون دانشجویی و فرهنگی دانشگاه علامه طباطبایی افزود: انتخاب دانشجویان بر اساس چهار معیار معدل دانشجو و نمره کسب شده در بخش زبان، پژوهش و تالیف کتاب و همچنین شرکت در انجمن‌های علمی و فرهنگی، فعالیت‌های فرهنگی و شئونات دانشجویی صورت می‌گیرد که خوشبختانه از کل 16 هزار دانشجوی این دانشگاه، 15 هزار و 900 نفر در زمینه شئونات دانشجویی امتیاز خوبی را کسب می‌کنند.

سلیمی با بیان اینکه حدود دو تا سه سال است انتخاب دانشجویان نمونه از طریق سامانه وزارت علوم صورت می‌گیرد، عنوان کرد: امسال حدود 193 نفر از طریق این سامانه ثبت نام کردند که سال گذشته این آمار حدود 83 نفر بود ولی در رقابت بین وزارت علوم شخصی معرفی نشد، زیرا ملاک این معرفی این بود که بیشتر از 60 درصد امتیاز لازم را کسب کند.

وی یادآور شد: دانشگاه علامه طباطبایی نشستی با 30 نفر از برگزیدگان تشکیل داد و امسال دانشجویان برتر در سه حوزه دانشجویان نمونه، دانشجویان شایسته تقدیر و دانشجویان تلاش‌گر تجلیل و قدردانی می‌شوند که تعداد دانشجویان نمونه سه نفر است و دانشجویان شایسته تقدیر 20 نفر هستند.

معاون دانشجویی و فرهنگی دانشگاه علامه طباطبایی تاکید کرد: امسال دانشجویان نمونه به همراه والدین‌شان در این جشنواره حضور دارند. همچنین دانشجویان عادی با دانشجویان ممتاز و برجسته در هفت مورد تفاوت دارند.

سلیمی بجستانی در خصوص تفاوت دانشجویان عادی با ممتاز و برجسته تصریح کرد: دانشجویان ممتاز و برجسته فرآیندمدار، اندیشه‌پرداز،‌ تاثیرگذار، پیشنهاد دهنده، پیشرو و باانگیزه هستند. همچنین آنها همواره در جستجوی دانش بوده و هیچگاه فارغ‌التحصیل نمی‌شوند. همچنین آنها در صدد تغییر نیز هستند ولی دانشجویان عادی پیرو، دوست‌دار اندیشه، نتیجه‌مدار هستند و این گروه از افراد همواره شکایت می‌کنند و انگیزه و انرژی افراد را می‌گیرند و فارغ‌التحصیل می‌شوند.

وی توصیه کرد: ما باید دشمن درونی‌مان را که سبب بی انگیزگی می‌شود بشناسیم همچنین به آینده نامه بنویسیم و خاطرات خوب و موفقیت‌هایمان را مرور کنیم.

در ادامه این مراسم سلیمی رئیس دانشگاه علامه طباطبایی بیان کرد: مراسمی که در دانشگاه علامه برگزار می‌شود بسیار متنوع است و مسئولین دانشگاه به همه دانشجویان به چشم فرزندانشان نگاه می‌کنند. ما باید به دانشجویان برجسته و ممتاز توجه ویژه‌ای داشته باشیم.

وی اظهار داشت: در جامعه دانشگاهی افراد به چند دسته تقسیم می‌شوند عده‌ای در صدد هستند که با ایجاد جنجال جایگاه خود را در جامعه پیدا کنند و گروهی نیز قصد فرو نشاندن جنجال را دارند. همچنین اشخاصی با چنگ زدن و متوسل شدن به شبکه قدرت قصد دارند جایگاه والایی را در جامعه کسب کنند و گروهی که از آنها تحت عنوان "شایستگان" نامبرده می‌شود، سبب اتفاقات مثبت در جامعه می‌شوند. ما به این جامعه آمده‌ایم تا جایگاه ممتازی را در اجتماع و نزد خداوند کسب کنیم.

سلیمی یادآور شد: خوشبختانه مرکز رشد دانشگاه ساختمان آن تکمیل شده است و امیدواریم در این مرکز بتوانیم ایده‌های جدید را پرورش دهیم و امید است که دانشگاه علامه طباطبایی در زمینه گسترش آموزش‌های مهارتی و طرح‌های پژوهشی گام‌های مهمی را بردارد.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار