اصفهان؛

کارخانه ریسباف باید هرچه سریعتر تعیین تکلیف شود

استاندار اصفهان گفت: کارخانه ریسباف به لحاظ داشتن جاذبه های اقتصادی فراوان نیاز به تصمیم گیری سریع و ماندگار برای تبدیل شدن به یک فضای مناسب شهری را دارد.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،رسول زرگر پور در شورای راهبری به منظور تصمیم گیری درخصوص کارخانه ریسباف اصفهان افزود: باید با تصمیم گیری بموقع و سریع مانع از آن شد که این کارخانه به سرنوشت کارخانه های مشابه تبدیل شود.

وی با تاکید بر تبدیل فضای کارخانه به یک فضای پرنشاط ، زنده و دیدنی برای جذب گردشگران گفت: تشکیل شورای راهبری برای تصمیم گیری ها و برنامه ریزی های لازم بمنظور تعیین تکلیف این کارخانه ارزشمند و باقیمانده دوران صنعتی بسیار حائز اهمیت است.
استاندار اصفهان خاطرنشان کرد: می توان این کارخانه را به عنوان منظری از آثار باستانی و هنری همراه با خدمات عمومی و فرهنگی تبدیل کرد.

معاون وزیر راه وشهرسازی نیز در این جلسه به تملک کارخانه ریسباف به عنوان یک اتفاق بزرگ در اصفهان اشاره کرد و گفت: این پروژه یک پروژه ملی است لکن تصمیم گیری در خصوص آن باید استانی و محلی باشد و باید محور برنامه ریزی ها در خصوص این فضای مهم شهری در اصفهان اتفاق بیفتد.

محمد سعید ایزدی افزود: با تشکیل شورای راهبری و در پی آن ستاد اجرایی در استان می توان اولویت بندی اقدامات، تصویب برنامه ها و هماهنگی بین دستگاههای مربوطه را بمنظور اعمال سیاست ها برای تحقق برنامه ها دنبال کرد.

مدیرکل راه وشهرسازی استان اصفهان نیز در این شورا با توجه به موقعیت جغرافیای بسیار مهم این کارخانه در شهر اصفهان بر تشکیل این شورا تاکید کرد و گفت: 70 هزار مترمربع در بافت اصلی شهر اصفهان و در یکی از محورهای بسیار قوی شهری در حال تصمیم گیری است که نگاه ویژه ای را می طلبد تا این فضا به یک فضای مناسب شهری تبدیل شود.

حجت اله غلامی به نقل از مقام عالی وزارت راه وشهرسازی گفت: ریسباف یک تغییر رویکرد در ارتقای کیفی فضاهای شهری است که امید آن می رود که به الگویی برای فضاهای مناسب شهری تبدیل شود.

وی در ادامه به وظایف شورای راهبری اشاره کرد و گفت: سیاست گذاری و تدوین برنامه های راهبری، هماهنگی و هم افزایی بین دستگاهها، تدوین و تصویب برنامه های راهبری بازآفرینی، بررسی و تامین منابع مالی، نظارت عالی بر پایش و پیشبرد برنامه بازآفرینی و تعیین ستاد اجرایی از جمله وظایف این شوراست.



انتهای پیام/م
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.