تمامی مناطق حاشیه نشین چابهار ساماندهی می شوند

معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل سازمان ملی زمین و مسکن گفت: تمامی مناطق حاشیه نشینی چابهار در یک دوره 12 تا 18 ماهه ساماندهی می شوند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان ، محمدرضا عظیمیان در بازديد از مناطق حاشیه نشینی و سکونتگاههای غیر رسمی، پروژه تفریحی و گردشگری دریا بزرگ و نوار سواحلی چابهار افزود: براساس تصمیمات سال گذشته در وزارت راه و شهرسازی و سازمان ملی زمین و مسکن کار ساماندهی مناطق حاشیه نشین و سکونتگاههای غیر رسمی چابهار توسط این سازمان آغاز شده است.

وی افزود: براساس برنامه تدوین شده قرار است مشکلات ساکنان حاشیه نشین مرتفع و از امکانات رفاهی و زیربنایی نظیر برق، طرح هادی، آب و سند مالکیت بهره مند شوند.

عظیمیان ادامه داد: وقتی کار ساماندهی انجام و مالکیت اراضی سکونتی حاشیه نشینان مشخص شود سایر دستگاههای اجرایی خدمات لازم را ارایه خواهند داد.

مدیرعامل سازمان ملی زمین و مسکن با بیان اینکه در اکثر کلان شهرهای کشور مشکلات حاشیه نشینی وجود دارد، افزود: عزم دولت برای ساماندهی مناطق حاشیه نشین و ارایه امکانات برای مردم ساکن در این مناطق جدی است.

عظیمیان از همراهی دستگاههای اجرایی شهرستان چابهار و استان سیستان وبلوچستان برای ساماندهی مناطق حاشیه نشین قدردانی کرد و افزود: نباید برخی از ساکنان شهر زیبای چابهار به عنوان دروازه اقتصاد و تجارت کشور از کمبود امکانات رنج ببرند.

وی گفت: توسعه زیرساخت های شهرستان راهبردی چابهار می تواند ضامن امنیت پایدار برای ایران اسلامی باشد.

وی بر حل مشکلات برق، آب، بهداشت، فضای آموزشی مناطق حاشیه نشینی در چابهار تاکید کرد و افزود: ایجاد امکانات رفاهی موجب رضایت مردم محروم می شود.

معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل سازمان ملی زمین و مسکن افزود: به ازای هر 2 مدرسه ای که از سوی نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس سیستان وبلوچستان ساخته شده است، یک مدرسه توسط وزارت راه و شهرسازی برای دانش آموزان مناطق حاشیه شهر چابهار ایجاد خواهد شد.

مدیرکل راه و شهرسازی جنوب سیستان وبلوچستان (ایرانشهر) نیز افزود: براساس پیگیری های استانداری سیستان وبلوچستان 30 درصد از اعتبارات تملک دارایی های استان برای توسعه امکانات مناطق حاشیه نشین هزینه خواهد شد.

ایوب کرد افزود: چابهار به دلیل موقعیت صید و صیادی و وجود بندر و منطقه آزاد تجاری صنعتی گرفتار معضل بزرگ حاشیه نشینی است بطوریکه نسبت به جمعیت، بیشترین آمار حاشیه نشینی در کشور را دارد.

وی بیان کرد: در شهرستان چابهار بیش از 40 تا 50 هزار نفر جمعیت حاشیه نشین وجود دارد که فاقد امکانات هستند و در بدترین شرایط زندگی می کنند.

مدیرکل راه و شهرسازی جنوب سیستان وبلوچستان دامه داد: با جدیت کار ساماندهی مناطق حاشیه نشینی در چابهار آغاز شده است و بزودی شاهد تغییر در زندگی ساکنان این مناطق خواهیم بود.



انتهای پیام/ع
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار