کرمان؛

سرسبزی زمین های جنوب با 200 هزار اصله نهال

200هزار اصله نهال برای احیای زمین در جنوب کرمان توزیع می شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان؛ محمدحسن کردستانی ، مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری جنوب کرمان گفت: در سطح 400 هکتار از اراضی ورودی شهر جیرفت چاله‌کنی انجام و تاکنون در 220 هکتار از آن نهال کاشته شده است.

وی مجموعه عرصه‌های منابع طبیعی جنوب کرمان را بیش از 3 میلیون و 680 هزار هکتار اعلام کرد و افزود: حفاظت و حراست از این عرصه‌ها بر عهده اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری است.

کردستانی با اشاره به اینکه بیش از سه هزار هکتار جنگل دست‌کاشت در این منطقه وجود دارد که بخش قابل توجهی از آن در ورودی شهر جیرفت در منطقه تل سیاه قرار دارد؛ خاطر نشان کرد: این اداره کل مقام نخست کشور را در بحث تثبیت مالکیت و حدنگاری ممیزی اراضی به دست آورده است.

وی گفت: شهرستان های رودبارجنوب، قلعه‌گنج و عنبرآباد جزء شهرستان‌های حوزه بیابانی هستند که پروژه‌های نمادین بسیار تاثیرگذار مانند ترسیب کربن در راستای کاهش میزان کربن معلق در هوا به مدت سه سال در این شهرستان ها در حال اجرا بوده و با مشارکت مردم به پیشرفت خوبی دست یافته است.

کردستانی تقویت و توان‌افزایی جوامع محلی در شهرستان قلعه‌گنج را از دیگر پروژه‌های در دست اقدام خواند و تصریح کرد : سیاست اصلی سازمان جنگل‌ها و مراتع، حفظ عرصه‌های ملی و توسعه جنگل‌ها با مشارکت و همکاری مردم است.

انتهای پیام/ی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار