بثینه شعبان: هدف تروریست‌ها، ریشه‌های قومی کشورهای عربی است/ رفتار عربستان در جهت منافع اسرائیل است

مشاور رسانه‌ای رئیس‌جمهور سوریه هدف از تخریب شهر باستانی تدمر بدست تروریست‌ها را ریشه کن کردن تاریخ کشورهای عربی دانست.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از بثینه شعبان، مشاور رسانه‌ای بشار اسد -رئیس‌جمهور سوریه- در یادداشتی در پایگاه خبری شبکه المیادین با مطرح کردن  این سؤال که چرا تروریست‌ها موزه باستانی تدمر را نابود کردند، به بررسی راهبرد تروریست‌ها پرداخت.

 وی در این باره افزود: این اندازه از کینه علیه آثار باستانی تدمر و همچنین شهر حلب، رقه، دیرالزور، موصل، شهر باستانی نمرود، زیارتگاه یونس نبی، آرامگاه های صحابه پیامبر و هر مرکزی که نشانی از فرهنگ و تمدن افتخار آمیزمان دارد، برای چیست؟

مشاور بشار اسد در ادامه می‌نویسد: برای پاسخ به این سؤال باید درباره راهبرد‌هایی که دشمنانمان در طول تاریخ علیه ما وضع کرده و سپس آن را در سایه بی خبری مردم عرب و بدون هیچ ترس و واهمه‌ای  اجرایی کرده اند، فکر کنیم؛ راهبردی که "عودید ینون" در کتاب خود با عنوان "اسرائیل در دهه هشتاد قرن گذشته"  از  آن سخن گفته است. وی می گوید: راهبرد رژیم صهیونیستی در دهه 80 میلادی، امروزه کاملا در حال اجرا شدن علیه مردم فلسطین و امت عربی است؛ بدون اینکه کسی بخواهد نوشته‌های این کتاب و آن‌چه بر سر کشورهایمان از دهه هشتاد میلادی تا کنون آمده است، مطابقت دهد.

بثینه شعبان در این یادداشت نوشت: ما حوادث و نبردهایمان را با نگاهی جزئی و نه کلی بررسی و اجرا می کنیم، لذا نقشه ای که غرب برای کشورهایمان طرح ریزی کرده اند را درک نمی کنیم .

وی در خصوص طرح رژیم صهیونیستی برای تاسیس امپراتوری خود در منطقه می‌نویسد: واضح است که طبق این راهبرد، فلسطین اولین هدف این رژیم، به علت نفی ماهیت آن بوده است. تمام کشورهای عربی مخصوصا کشورهای که دارای قومیت‌ها و ریشه‌های قومی مختلف هستند نیز هدف این راهبرد می باشند. اندیشه اساسی این راهبرد بر  تجزیه کشورها و تشکیل یک امپراتوری حداقل فکری و اقتصادی از سوی رژیم صهیونیستی برای بقای در جهان است.

مشاور بشار اسد، می‌افزاید: در این راستا، رفتار عربستان برای تحریک عراق علیه ایران و سوریه، منطق تجزیه‌طلبانه عربستان و یورش این کشور به یمن و حمایت از تروریسم ویرانگر در سوریه، مصر، لبنان و عراق همه در جهت منافع رژیم صهیونیستی است.

وی در پایان یادداشت خود آورده است: تخریب روشمندانه و هدفمند آثار تمدن، هویت و تاریخ ما، گامی در مسیر اجرای راهبرد و برنامه های رژیم  صهیونیستی است و نادانی می تواند مردم کشورهای عربی را به ابزاری برای اجرای این راهبرد تبدیل کند.



انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار