اصفهان؛

افزایش 11.5 درصدی قیمت مهمانپذیران اصفهان در نوروز 96

رییس اتحادیه مهمانپذیران اصفهان گفت: قیمت مهمانپذیران استان اصفهان برای پذیرش مسافران نوروزی امسال حدود 11.5 درصد نسبت به سال گذشته افزایش یافته است.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،اسداله عدالت‌پناه  با اشاره به وجود 62 مهمانپذیر در استان اصفهان، اظهار داشت: از این تعداد 27 مهمانپذیر در شهر اصفهان با حدود 3 هزار تخت آماده پذیرایی از مهمان نوروزی است.

وی در خصوص رزرو تخت‌های مهمانپذیران در آستانه نوروز 96، افزود: از اکنون مسافران نوروزی برای رزرو تخت‌های مهمانپذیران تماس می‌گیرند؛ اما بیشتر پذیرش ما حضوری انجام می‌شود.

رییس اتحادیه مهمانپذیران اصفهان بیان داشت: اتحادیه مهمانپذیران در روزهای نوروز آمادگی در اختیار قرار دادن 6 هزار تخت در استان را به مسافران نوروزی دارد؛ با این وجود می‌تواند ظرفیت تخت‌های را به هشت هزار تخت نیز افزایش دهد.

وی درباره قیمت تخت‌های مهمانپذیران در روزهای نوروز 96 تصریح کرد: با تصمیمات اتخاذ شده حدود 11.5 درصد قیمت مهمانپذیران استان اصفهان امسال نسبت به سال گذشته افزایش داشته است.

عدالت‌پناه با اشاره به اینکه مهمانپذیران استان اصفهان از 2 ستاره تا ممتاز با امکانات مناسب در اختیار مسافران نوروزی قرار می‌گیرد، بیان داشت: این اتاق‌ها مجهز به تخت‌های 2 تا 4 نفره است که قیمت هر اتاق مشابه بنا بر امکانات و تجهیزات داخلی 2 هزار تومان با هم اختلاف قیمت دارند.

وی ادامه داد: البته مهمانپذیران ممتاز اصفهان مجهز به تخت‌های 4 نفره است که قیمت اتاق 2 تخته این مهمانپذیران شبی 70 هزار تومان و 4 تخته‌های با امکانات و سرویس کامل با نرخ 100 هزار تومان در اختیار مسافران قرار می‌گیرد.

رییس اتحادیه مهمانپذیران اصفهان افزود: اتاق‌های معمولی با شبی 55 هزار تومان و امکانات رفاهی در اختیار مسافران و گردشگران است.

وی تاکید کرد: مهمانپذیران مکلف به نصب نرخ‌نامه در محل پذیرش هستند و در صورتی که هزینه‌های بالاتر از قیمتهای مصوب گرفته شوند، مسافران می توانند به اتحادیه شکایت کنند.

عدالت‌پناه با بیان اینکه مهمان‌پذیرها جزو آن دسته از مکان‌هایی هستند که همواره مورد توجه گردشگران طبقه‌های متوسط و کم درآمد قرار دارند، گفت:  اصفهان با داشتن مراکز گردشگری مختلف و ورود گردشگران از اقشار مختلف جامعه، 62 مهمانپذیر دارد که تمام آنها امسال بازسازی و نوسازی شده است.

وی پیرامون اینکه افراد مرفه در سفر بیشتر از هتل‌ها استفاده می‌کنند، ادامه داد: امسال مهمانپذیران اصفهان تجهیز و نوسازی خود را انجام داده‌اند تقریباً با هتل تک ستاره برابری می‌کنند.

رئیس اتحادیه مهمانپذیران اصفهان افزود: امسال تعدادی از مهمانپذیران استان اصفهان در حین بازسازی و نوسازی به هتل تبدیل شده‌اند.

وی بیان داشت: درصد اشغال این مهمانخانه‌ها در ایام نوروز و شهریور است که مسافران به اصفهان سفر بیشتری دارند؛ اما در بقیه ایام سال مهمانپذیران اصفهان مسافران زیادی ندارد.

عدالت‌پناه بزرگترین چالش مهمانپذیران اصفهان را افراد کلید بدست برای خانه‌های اجاره‌ای به مسافران نوروزی برشمرد و تاکید کرد: این افراد در دروازه‌های ورودی شهر اصفهان با نشان دادن کلید به مسافران آنها را با موتورسیکلت و سواری به مکان مورد نظر هدایت می‌کنند.

وی با بیان اینکه اصفهان به عنوان قطب گردشگری در کشور شناخته شده و هرساله پذیرای گردشگران داخلی و خارجی است، افزود: در روزهای پرتردد افرادی سودجو به عنوان دلال در ورودی شهر اصفهان مسافران را بُر می‌زند و با دلال‌بازی اجازه ورود مسافر به مرکز شهر نمی‌دهند.

رئیس اتحادیه مهمانپذیران اصفهان ادامه داد: این افراد در افزایش قیمت‌ منازل نقش بسزایی دارند به گونه‌ای که اجاره‌های منازل در عید نوروز به نحویی به آنها سپرده شده تا از این فرصت شلوغی نهایت سوء استفاده را کنند.

وی با اشاره به اینکه طی سال‌های گذشته اقداماتی توسط مسئولان مرتبط استان اصفهان برای جلوگیری از این ناهنجاری‌ها در شهر اصفهان اجرایی شده است، گفت: با وجود این اقدامات هنوز دلالان کلید بدست کار خود را در ایام نوروز پیش می‌برند و مهمانپذیران را هم نزد مسافران و گردشگران داخلی و خارجی خراب می‌کنند.

عدالت‌پناه اظهار داشت: ناشناسی منازل و پرت بودن آنها، آسیب به اقتصاد مهمانپذیران و مسافرخانه‌ها، سواستفاده از مسافران در دریافت وجهه‌های کلان، عدم تامین امنیت گردشگران و نداشتن وجهه‌ای نامناسب برای شهر از اعم مشکلاتی افراد کلید بدست در اصفهان است.

وی با بیان اینکه قیمت مهمانپذیران اصفهان برای تمام اقشار جامعه مناسب تعیین شده است، افزود: دلالان کلید به دست در ورودی شهرها و عدم ورود مسافران به مرکز شهر از ناآگاهی گردشگران سواستفاده کرده و خانه‌های استجاری را با قیمت‌های گزاف و بیش از مهمانپذیران در اختیار این افراد قرار می‌دهند.

رئیس اتحادیه مهمانپذیران اصفهان تاکید کرد: مسافران نوروزی اصفهان که قصد اسکان در مکان‌هایی به‌ جز هتل و مسافرخانه را دارند، باید به محل‌های تعیین‌ شده از سوی ستاد نوروزی مراجعه کرده و از اعتماد به کلید به دست‌ها در سطح شهر و مبادی ورودی، امتناع کنند.

وی گفت: قیمت استفاده از مهمانپذیرها با نظر سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری به تصویب می‌رسد.
عدالت‌پناه تصریح کرد: مهمانپذیرهای استان شامل مهمانپذیر سنتی، مهمانپذیر معمول و اقامتگاه‌های بوم گردی است.

وی با اشاره به اقامتگاه‌های بوم گردی، بیان داشت: خانه‌های قدیمی که در حاشیه‌های شهر، روستاها و مناطق دور افتاده وجود داشته با بازسازی و تجهیز به شکل کف خواب و بدون تخت در اختیار گردشگران قرار می‌گیرد.

رئیس اتحادیه مهمانپذیران اصفهان با بیان اینکه اقامتگاه‌های بوم گردی بیشتر در مناطقی مانند خور و بیابانک وجود دارند، اضافه کرد: تورهای صحرانوردی، تورهای شترسواری و … گردشگران را به این مناطق بکر و طبیعی برده و در این اقامتگاه‌ها اسکان می‌دهند.

وی بیان داشت: این اقامتگاه‌ها به سبک خیلی قدیمی تجهیز شده و بیشتر مورد استقبال گردشگران خارجی قرار گرفته به علاوه اینکه گردشگران داخلی نیز همراه با تورهای گردشگری از این امکانات استفاده می‌کنند.

عدالت پناه با اشاره به بارزس‌های اتحادیه در طول سال از مهمانپذیران استان اصفهان، خاطرنشان کرد: بازرسی از مهانپذیران استان در ایام نوروز توسط اداره بهداشت، سازمان میراث فرهنگی، صنعت، معدن و تجارت و اتحادیه بازرسان انجام می‌شود.



انتهای پیام/م
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.