سازمان ملل: خشونت مهمترین چالشی است که زنان با آن مواجهند/ نابرابری در پرداخت‌ها، بزرگترین سرقت علیه زنان است

مسئول ارشد سازمان ملل در آستانه روز جهانی زنان، از ادامه تبعیض‌ها و خشونت‌ها علیه آنان سخن گفت.

سازمان ملل: خشونت بزرگترین چالشی است که زنان با مواجهند/ نابرابری در پرداخت‌ها بزرگترین سرقت علیه زنان استبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری رویترز، در آستانه روز جهانی زنان، مسئول ارشد سازمان ملل در امور زنان گفت خشونت بزرگترین چالشی است که زنان سراسر جهان با آن روبرو هستند و پیشرفت‌هایی نیز که در زمینه برابری زنان و مردان به دست آمده عمدتا نامنظم است. 

«فومزیله ملامب» اعلام کرد به رغم چندین دهه تلاش برای برخورداری زنان و مردان از حقوق برابر، هیچ کشوری نمی تواند خود را از این لحاظ برابر بداند و کشورهای جهان در برخی زمینه‌ها پیشرفت و در برخی عرصه‌ها نیز پسرفت کرده‌اند. 

وی فاصله 24 درصدی در پرداخت‌های زنان و مردان را «بزرگترین سرقت» علیه زنان عنوان کرد. قرار است در نشست هفته آینده کمیسیون سازمان ملل در امور زنان، ائتلافی جهانی برای پرداختن به مسئله نابرابری پرداخت‌ها میان زنان و مردان شکل گیرد. 

این مقام سازمان ملل با این حال خشونت را بزرگترین چالش رو در روی زنان در جهان خواند و گفت یک سوم زنان جهان در جریان زندگی خود قربانی خشونت فیزیکی و جنسی قرار می‌گیرند و نیمی از زنانی که قربانی قتل می‌شوند، بدست همسران خود یا اعضای خانواده‌یشان به قتل می‌رسند. در سراسر جهان نیز 120 میلیون دختر یعنی یک دهم دختران جهان هدف تجاوز یا سایر اقدامات جنسی قرار گرفته‌اند. 

معاون دبیر کل سازمان ملل در امور زنان گفت: «حتی کشورهایی که بالاترین شاخص‌های برابری زن و مرد را دارند از قبیل ایسلند، با مسئله خشونت علیه زنان باید مقابله کنند.»



انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار