جمعیت قابل توجهی از ما در تولید ثروت نقشی ندارند

معاون توسعه روستایی و مناطق محروم رئیس جمهور گفت: متاسفانه درصد قابل توجهی از جمعیت ایران در تولید ثروت نقشی ندارند.

جمعیت قابل توجهی از ما در تولید ثروت نقشی ندارندبه گزارشخبرنگار حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ ابوالفضل رضوی معاون توسعه روستایی و مناطق محروم رئیس جمهور در نشست نگرش شبکه ای ضرورت توسعه کارآفرینی در ایران که عصر دیروز در دانشکاه امیرکبیر برگزارشد، گفت: ما در بحث توزیع ثروت های کشور در واقع مشکل جدی داریم.

وی ادامه داد: شاید بعضی افراد این نگرش را عدم آمایش سرزمین بدانند ولی وقتی نگاه به نظام برنامه ریزی کشور نگاه می کنیم می بینیم در نظام برنامه ریزی یک مسائل جدا از هم وجود دارد.

معاون توسعه روستایی و مناطق محروم رئیس جمهور با بیان اینکه اشتغال از مهم ترین مشکلات جامعه ایران است، اظهار داشت: متاسفانه ما نقشه ای از کارآفرینی در کشور نداریم که درصد جمعیت کشور در نیمه شرقی و غربی بسیار نامتعادل است و بسیاری از مساحت های کشور بلااستفاده مانده است.

وی گفت: درصد قابل توجهی از جمعیت کشور در تولید ثروت نقشی ندارند.

رضوی تصریح کرد: در ایران نیز با توجه به اینکه از آغاز دهه حاضر نقش شبکه ها در زندگی اجتماعی و سیاسی مردم روز به روز پررنگ تر شده، دانش و تجربیاتی از این راه کسب کرده ایم.

وی افزود: باید در این زمینه یک نگرش شبکه ای باید وجود داشته باشد و توسعه را هم باید از محلی و منطقه ای شروع کرد.

معاون توسعه روستایی و مناطق محروم رئیس جمهور بیان کرد: اگر نقشه ای از شبکه های کوچک و بزرگ بنگاه ها و واحدهای اقتصادی رشد یافته و فعال، روابط میان آنها و بازارهای کالا و خدماتشان در اختیار کارآفرینان و بنگاه های نوپا قرار گیرد که اطلاعات مهم و لازم در آن درج شده باشد، این افراد می توانند به کمک این نقشه راه ورود خود را به شبکه فعالیت اقتصادی کشور پیدا کنند.

رضوی تاکید کرد: جمعیت فعال روستایی کشور در سال ۱۳۳۵ حدود ۶۸ درصد بوده در حالی که در سال ۹۰ این جمعیت برعکس شده و به ۷۰درصد جمعیت شهری رسیده است.

وی یادآور شد: جوانان ما اگر بدانند در جامعه کار پیدا می شود تحصیل را رها می کنند که اگر چنین باشد برای کشور خطرناک است و هیچ چیز جای علم را در نظام توسعه ای نمی گیرد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار