گرگان؛

دیدار استاندار گلستان با هیات تجاری روسیه

استاندار گلستان با هیات تجاری روسیه دیدار کرد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از گرگان؛ حسن صادقلو عصر امروز با هیات تجاری روسیه که برای توسعه روابط اقتصادی به گلستان آمده است، دیدار کرد.
 
وی در دیدار با دکتر رجب صفراُف مشاور معاون رئیس مجلس روسیه و مدیر مرکز مطالعات ایران معاصر در مسکو و هیات همراه، گفت: گلستان با تولید یک میلیون و 550 هزار تن دومین تولید کننده گندم کشور است و گندم این استان به لحاظ کیفیت برندی در سطح کشور محسوب می شود.

صادقلو افزود: همچنین گلستان دارنده 7 درصد امنیت غذایی کشور و اصلی ترین تولید کننده خاویار در ایران است  و همچنین سالانه یک هزار و 200 تن میگو را در سبد تولیدات خود دارد.

وی وجود دو فرودگاه و ظرفیت دو بندر در گلستان را زمینه های خوبی برای گسترش روابط دانست و ادامه داد: کریدورهای ریلی و دریایی هم ظرفیت هایی هستند که می توانند روابط تجاری دوکشور را افزایش دهند.

صادقلو با اشاره به ظرفیت های بازار روسیه برای تولید کنندگان گلستانی افزود: متاسفانه نبود لابی های قدرتمند و حضور دشمنان خارجی و در عین حال فقدان مجتمع های صادراتی قدرتمند در استان باعث شده تا به حال توفیق چندانی در بازار روسیه نداشته باشیم.


همچنین در این دیدار مشاور معاون رئیس مجلس روسیه  با اشاره به همکاری های 22 ساله خود با جمهوری اسلامی ایران گفت: ما اینجا هستیم که چهره اقتصادی استان گلستان را برای روسیه و کشور های cis به خوبی معرفی کنیم چرا که یکی از نقاط ضعف روابط دو کشور نبود اطلاعات لازم از یکدیگر است.

رجب صفراُف افزود: کیفیت بسته بندی و قیمت محصولات در اینجا ظرفیت رقابتی دارند اما باید تولید کنندگان اینجا مکانیزم های وارد شدن به بازارهای جهانی را رعایت کنند.

وی ادامه داد: استان گلستان باید نماینده بازرگانی خودش را در مسکو داشته باشد تا ضمن شناسایی ظرفیت های بازار روسیه، در خصوص استعدادها و امکانات این استان اطلاع رسانی لازم را صورت دهد.

همچنین در این دیدار نیکلای باب کِن وایگور سیمون اُف که به همراه دکتر رجب صفراُف به استان گلستان آمده اند، نقطه نظرات خود را پیرامون استان و توسعه روابط اقتصادی و تجاری بیان داشتند.

همچنین در این دیدار به پیشنهاد استاندار گلستان مقرر شد تقویم توسعه روابط تجاری تنظیم شود.

 
 

 
 
انتهای پیام/ص
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار