اردبیل؛

شهرستان گرمی ظرفیت بالایی در ایجاد اشتغال در صنعت فرش بافی دارد

استاندار اردبیل گفت: شهرستان گرمی از ظرفیت بالایی در ایجاد اشتغال و پویایی اقتصادی در صنعت فرش بافی برخوردار است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، مجید خدابخش در جریان بازدید از واحد تولیدی فرش در شهرستان گرمی با اشاره به اینکه صنعت فرش در گرمی باید با انسجام بیشتری به فعالیت خود ادامه دهد، اظهار کرد: یک کارگاه مدرن و کاملا بهداشتی فرش بافی در آینده نزدیک برای تسهیل روند تولید فرش در شهر گرمی ایجاد می‌شود.

وی گفت: ایجاد درآمد قابل توجه و خلق ثروت در کارگاه فرشبافی با ابعاد کوچک، باید بعنوان الگو معرفی شود و این توانگری است که بی نیازی را به دنبال دارد.

استاندار اردبیل بیان کرد: تولید فرش ابریشم توسط یک بانوی کارآفرین نشان‌دهنده ظرفیت بالای زنان این شهر در ایجاد اشتغال و پویایی اقتصادی در این منطقه است.

خدابخش گفت: سفارش تولید فرش ابریشم با قیمت 500 میلیون تومان می‌تواند بستری مناسب برای صادرات صنایع دستی باشد و در این زمینه تولیدکنندگان ما باید به کیفیت تولیدات خود توجه ویژه‌ای داشته باشند.

وی افزود: تولیدات هنرمندانه فرش‌بافان در شهر گرمی باید ادامه داشته باشد و این کار ارزشمند که باعث ایجاد اشتغال برای چندین نفر در این شهر شده است می‌تواند بیشتر از این گسترش پیدا کند که نیازمند حمایت ویژه مسؤولان در این حوزه است.

با اتمام کار بافت فرش ابریشمدست بافت منحصر به فردتوسط بافنده ماهر اهل گرمی، این فرش به دست استاندار اردبیل از دارقالی بریده شد.

انتهای پیام/ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.