کرمان؛

واردات شیرخشک به کرمان قطع می شود

مدیرصنایع کشاورزی جهاد کشاورزی کرمان گفت: با راه اندازی کارخانه شیرخشک انسانی،شير خشك با كيفيت بهتر در استان توليد مي گردد و از واردات شيرخشك كاسته مي شود.

واردات شیرخشک به کرمان قطع می شودبه گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان،بنا به اعلام روابط عمومي سازمان جهاد كشاورزي استان كرمان، حميدرضا ارجمند  گفت: در حال حاضر دو برابر سال گذشته محصولات خام كشاورزي جذب صنايع كشاورزي شده است. که این میزان بیشتر از تعهد ایجاد شده در رابطه با ابلاغیه اقتصاد مقاومتی از سوی وزارت جهاد کشاورزی می باشد.

وي افزود: جهت ساماندهي صنايع كشاورزي با پيشرفت 60 درصد و تامين سرمايه ثابت و در گردش بخش با ثبت نامه در سامانه بهينه ياب 60 ميليارد تومان تسهيلات به متقاضيان اين بخش داده شده است.

وي افزود: از مهمترين برنامه هاي در دست اجرا در بخش صنايع كشاورزي راه اندازي، كارخانه توليد شيرخشك انساني در استان است که با ظرفیت 30 هزار تن در سال از باب ظرفیت ،در سطح کشور رتبه اول و دومین کارخانه تولید شیر خشک کشور می باشد .

ارجمند در ادامه افزود:بر اساس برنامه ریزی های سازمان فائوکشور ایران به عنوان پروژه کاهش ضایعات گوشت انتخاب گردیده است که این طرح در 5 استان ایران اجرا می شود که کرمان نیز از جمله استانهای پایلوت در این امر می باشد.

انتهای پیام/ح
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار