معاون هماهنگی و توزیع شرکت توانیر:

ایران می‌تواند تبدیل به هاب تأمین قطعات الکتریکی در منطقه شود

حقی فام گفت: با توجه به شرایط کنونی منطقه و لزوم بازسازی کشورهایی چون عراق، سوریه، یمن و... ایران می‌تواند تبدیل به هاب تأمین قطعات الکتریکی منطقه تبدیل شود.

ایران می‌تواند تبدیل به هاب تأمین قطعات الکتریکی در منطقه شودبه گزارش  گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، محمود حقی‌فام معاون هماهنگی و توزیع شرکت توانیر با اشاره به اینکه صنعت برق کشور نیازمند ورود فناوری‌های پیشرفته به کشور است، گفت: صنعت برق کشور نیازمند ورود فناوری‌های جدید به کشور است، در غیر این صورت ما با کاهش راندمان انرژی در کشور روبرو خواهیم بود.

وی افزود: همچنین در این صنعت نوعی عقب ماندگی در سرمایه‌گذاری وجود دارد که امیدواریم این مسأله هر چه زودتر رفع شود و فضای تحقیق و توسعه در کشور گسترش یابد.
وی تصریح کرد: با توجه به شرایط کنونی منطقه و لزوم بازسازی کشورهایی چون عراق، سوریه، یمن و...، می‌توان ایران را تبدیل به هاب تأمین قطعات الکتریکی منطقه تبدیل کرد.

معاون هماهنگی توزیع شرکت توانیر بیان کرد: در حال حاضر دیسپاچینگ ملی ما در حال تجهیز به جدیدترین نرم افزارهای دنیا جهت کنترل شبکه برای حدود 250 هزار مگاوات برق است، این در حالی است که پیش از این ما مجبور به مذاکره با شرکت‌های درجه چندم چینی بودیم.

وی تأکید کرد: ما در حال حاضر برای ایجاد و نوسازی اتوماسیون شبکه‌های توزیع از کشورهایی چون آلمان، فرانسه، کره جنوبی و ... پیشنهاد دریافت می‌کنیم، در حالی که 4 سال پیش این همکاری‌ها میسر نبود.


انتهای پیام/


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار