بررسی جام های جهانی فوتبال،

جام جهانی 1982/ هت تریک لاجوردی پوشان در جام ستارگان

جام جهانی 1982 به دلیل حضور ستارگان فوتبال جهان در رقابت ها به جام ستارگان مشهور شد و ایتالیا موفق به کسب عنوان قهرمانی شد.

به گزارش خبرنگار حوزه فوتبال و فوتسال گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان؛ جام جهانی 1982 با حضور ستارگانی چون زیکو، سوکراتس (برزیل)، دیه‌گو مارادونا (آرژانتین)، پائولو روسی و دینو زوف (ایتالیا)، کارل هاینتس رومنیگه و هارالد شوماخر (آلمان‌غربی) و ژان تیگانا و میشل پلاتینی (فرانسه) این جام، به جام ستارگان شناخته شد.
 
تا سال 1982 هیچ کشوری به اندازه اسپانیا فرصت نداشت که خود را برای میزبانی آماده کند، اسپانیا برای میزبانی رویدادی انتخاب شد که به جای 16 تیم قرار بود با حضور 24 تیم برگزار شود.  

طبق قوانین جدید، 13 تیم از اروپا، سه تیم از آمریکای جنوبی، دو تیم از آفریقا، دو تیم از آسیا/اقیانوسیه و دو تیم از کونکاکاف (آمریکای شمالی، مرکزی و حوزه دریای کارائیب) به دوازدهمین دوره رقابت های جام جهانی راه یافتند. اسپانیا به عنوان میزبان و آرژانتین که مدافع قهرمانی بود، این لیست را کامل کردند.  
 
تیم ایتالیا بعد از شروع ضعیفی که داشت، با درخشش "پائولو روسی" جان تازه ای گرفت تا سومین جام را به خانه ببرد اما این دوره از رقابت ها به خاطر 2 دیدار بسیار مهیج برزیل مقابل ایتالیا و مهمتر از همه فرانسه با آلمان غربی در نیمه نهایی در حافظه تاریخ ماندنی شد. تیم پر مهره برزیل در مرحله دوم نتوانست ایتالیا را مجبور به قبول شکست کند و در نتیجه خود در دیداری مهیج و زیبا 3 بر 2 باخت و از جام خداحافظی کرد.  
 
زیکو، سوکراتس، فالکائو و ادر، در دفع شدت حملات حریف ناتوان بودند و پائولو روسی با به ثمر رساندن هر سه گل تیمش، ایتالیا را برنده کرد. ایتالیا در نیمه نهایی نیز لهستان را برد و به فینال رسید.
 
تیم آلمان نیز در نیمه نهایی با گل "لیتبارسکی" از فرانسه جلو افتاد اما پلاتینی با یک ضربه پنالتی نتیجه را مساوی کرد. در وقت اضافه تیم فرانسه با نتیجه 3 بر 1 به پیروزی رسید که بار دیگر آلمانی ها بازی را به تساوی کشیدند و در ضربات پنالتی حریف را از رسیدن به فینال محروم کردند.  
 
 
آتزوری ها در فینال مقابل آلمان غربی قرار گرفتند. تیم پر ستاره ایتالیا، آلمان غربی را به راحتی و با نتیجه سه بر یک شکست داد. روسی در این دیدار هم گلزنی کرد اما "دینو زوف" کاپیتان 40 ساله ایتالیا کاپ قهرمانی را از دستان "خوآن کارلوس" پادشاه اسپانیا دریافت کرد تا ایتالیا بعد از برزیل، دومین کشوری باشد که سه بار در جام جهانی قهرمان شده است. روسی با به ثمر رساندن 6 گل، بهترین گلزن جام نام گرفت.  
 
لهستان نیز با غلبه بر فرانسه در رده بندی سوم شد.
 

انتهای پیام/



اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار