چین ورود دروازه‌بان‌های خارجی به لیگ فوتبال را ممنوع کرد

فدراسیون فوتبال چین به منظور رشد دروازه‌بانی در کشور چین، ورود دروازه‌بان‌های خارجی به تیم های باشگاهی این کشور را ممنوع اعلام کرد.

به گزارش خبرنگار فوتبال و فوتسال گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان ضعف دروازه‌بانی در کشور چین باعث شد تا سران فوتبال در این کشور دست به کار شوند و با تصویب قانونی جدید، ورود دروازه‌بان های خارجی به لیگ فوتبال این کشور را ممنوع اعلام کنند. به این ترتیب هیچ تیم باشگاهی در فوتبال چین حق جذب دروازه‌بان‌های خارجی را نخواهند داشت.

با توجه به این مساله سران فوتبال چین همچنین قانونی را وضع کردند که بر مبنای آن تیم های باشگاهی برای جذب بازیکنان خارجی با محدودیت روبرو خواهند بود و بر مبنای طرح (3+1) هر تیم چینی می تواند از سه بازیکن غیر آسیایی و یک بازیکن آسیایی در ترکیب خود استفاده کنند که هیچ دروازه‌بانی نباید در این بین باشد.

چین ورود دروازه‌بان‌های خارجی به لیگ فوتبال را ممنوع کرد

گفتنی است همان طور که یک باشگاه چینی نمی تواند یک مدیر خارجی داشته باشد این مساله درباره دروازه بانان خارجی نیز صدق می کند و یک سری قوانین منحصر به فرد است .

در هر صورت دروازه بانان پست کلیدی در درون دروازه محسوب می شوند و هر تیمی بیشتر از 6 بازیکن خارجی نمی تواند جذب کند و یکی از موضوعات مهم این است که ما نیز در تیم ملی فوتبال کشورمان تنها می توانیم از حضور دروازه بانان ایرانی بهره ببریم چرا که حضور یک دروازه بان خارجی باعث تضعیف روحیه می شود .به این ترتیب دروازه بانان ایرانی در تیم ملی ما نقش کلیدی را در بر خواهند داشت.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار