از فردا آغاز می‌شود؛

فصل جدید سپرده‌گذاران "میزان"

سپرده‌گذاران میزان می‌توانند با در دست داشتن اسناد و مدارک که به تأیید کارشناسان مالی دادگستری و هیات تصفیه میزان رسیده باشد به شعب بانک صادرات مراجعه و نسبت به افتتاح حساب سپرده بلندمدت یکساله اقدام کنند.

فصل جدید سپرده‌گذاران
به گزارش  گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، حدود سه سال است که از ماجرای تشنج، از هم‌پاشیدگی، واگذاری و در نهایت تعیین تکلیف سپرده‌گذاران موسسه غیرمجاز میزان می‌گذرد، اکنون با تمامی حواشی که این موسسه پشت سر گذاشت به زودی تکلیف حدود ۹۸ درصد سپرده‌گذاران آن مشخص شده و پرونده آن به سمت مختومه شدن پیش خواهد رفت.

میزان که جزو مؤسسات مالی بدون مجوز بانک مرکزی فعالیت می‌کرد در چند سال اخیر با فشارهایی که برای ساماندهی وجود داشت مسیر دریافت مجوز را نیز تا حدی طی کرد و زمانی که در آستانه رسیدن به پایان فرآیند قانونی شدن بود دچار مسائلی شد که در نهایت آن را تا پای انحلال پیش برد. مشکلاتی که از شکنندگی ساختار آن در نتیجه عدم فعالیت در چارچوب ضوابط و مقررات بانکی نشات می‌گرفت.

به هر حال در سال ۱۳۹۴ انحلال مؤسسه میزان رسماً اعلام و بعد از بحث بسیاری که در رابطه با سرانجام آن شکل گرفت در نهایت تصمیم به واگذاری مؤسسه و مجموعه تعهدات آن به بانک صادرات گرفته شد. بیش از یک سال از واگذاری مؤسسه گذشته و صادرات هم به عنوان بانک عامل با توجه به این‌که منابع نقد چندانی در میزان نبود پاسخگویی به سپرده‌گذاران این موسسه را اولویت‌بندی و به‌طور مرحله‌ای در دستور کار قرار داد. 

گفتنی است تا پایان سال گذشته سپرده‌های تا سقف ۳۰ میلیون تومان میزان تعیین تکلیف شدند و در سال جدید هم در مردادماه سقف ۵۰ میلیونی و در آذرماه سقف ۷۰ میلیونی توانستند با مراجعه به شعب صادرات شرایط خود را مشخص کنند.

 اما در تازه‌ترین تصمیم اخذ شده برای رسیدگی به سپرده‌گذاران میزان سقف پرداختی‌ها از ۷۰ تا  ۲۰۰ میلیون افزایش یافته است. در این صورت اگر این سپرده‌گذاران تعیین تکلیف شوند تا ۹۸ درصد آنها مشکل خود را حل شده خواهند دید.

شرایط پرداخت سپرده‌های تا ۲۰۰ میلیون به این ترتیب است که تمامی مبالغ این افراد به‌طور یکجا در حساب سپرده سالانه‌ای که در بانک صادرات برای آنها گشایش می‌یابد قرار خواهد گرفت و از همان زمان هم توان دریافت ۳۰ درصد از آن را به‌طور نقد خواهند داشت، اما مابقی نیز طبق ضوابط و مقررات بانکی موجود در پایان مدت  از سوی سپرده‌گذار قابل دریافت خواهد بود.

براین اساس از فردا دوشنبه، همزمان با ۱۶ اسفندماه سپرده‌گذاران میزان می‌توانند بر اساس آخرین عدد سمت راست کد ملی و با در دست داشتن اسناد و مدارکی که دلالت بر سپرده‌گذار بودن آنها در تعاونی منحله میزان دارند و به تأیید کارشناسان مالی دادگستری و هیات تصفیه میزان رسیده باشد به شعب بانک صادرات مراجعه و نسبت به افتتاح حساب سپرده بلندمدت یکساله اقدام کنند.


فصل جدید سپرده‌گذاران


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار