انتخاب رشته دانش آموزان زیر تیغ نقد یک مستندساز

مستند «باری به هر جهت» از تولیدات موسسه نجوای زلال هنر است که به وضعیت انتخاب رشته دانش آموزان در دبیرستان می‌پردازد.

انتخاب رشته دانش آموزان زیر تیغ نقد یک مستندساز
به گزارش گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از روابط عمومی سازمان هنری رسانه‌ای اوج؛ مستند «باری به هر جهت» از تولیدات موسسه نجوای زلال هنر است که به وضعیت انتخاب رشته دانش آموزان در دبیرستان می پردازد و طی آن مشکل عدم تطابق علایق و انتخاب های افراد در سیستم آموزشی را مورد واکاوی قرار می دهد.

مسعود کارگر کارگردان مستند «باری به هر جهت» علت انتخاب این سوژه را به تجربه خود و دوستان و نزدیکانش مرتبط دانست و گفت: مشکل انتخاب بدون علاقه دانش آموزان در زمان انتخاب رشته دوره دبیرستان، یک امر معمول و رایج است و اکثر افرادی که آنها را از نزدیک می‌شناسم، بر اساس الگو های تحمیلی جامعه دست به انتخاب رشته زده اند و زمان زیادی را صرف آموختن مسائلی کرده اند که برایشان هیچ گونه کاربردی در آینده نداشته است.

وی ادامه داد: شاید همین افراد اگر از ابتدا بر اساس علایق خودشان و با علم و آگاهی کامل دست به انتخاب رشته می زدند، فرصت ها و استعداد هایشان در مسیر صحیح قرار می گرفت و اکنون انسان های بسیار موفقی می بودند. همین دغدغه و مسأله نقطه آغاز مستند «باری به هر جهت» بود.

کارگر که خود در رشته ریاضی فیزیک تحصیل کرده و در دانشگاه نیز مهندسی متالورژی خوانده است، افزود: مستند «باری به هر جهت» تلاشی است که من برای باز کردن این مشکل و افزایش آگاهی جامعه برای پیشگیری از مشکلات مشابه کرده ام و امیدوارم توانسته باشم که سهمی در این آگاه‌سازی داشته باشم.

گفتنی است؛ مستند «باری به هر جهت» به تهیه‌کنندگی سید جمال عود سیمین محصول موسسه نجوای زلال هنر است که در آینده از شبکه های مختلف سیما به نمایش در می آید.
 
 
انتهای پیام/
 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار