واکنش شدید کره شمالی به درخواست مداخله‌جویانه کره جنوبی از سازمان ملل

پیونگ یانگ به شدت از درخواست وزیر خارجه کره جنوبی برای لغو عضویت کره شمالی در سازمان ملل انتقاد کرد و اظهارات وی را «تهمت‌زنی روان‌پریشانه» خواند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری یونهاپ، کره شمالی روز یکشنبه از اظهارات وزیر امور خارجه کره جنوبی که از سازمان ملل درخواست کرده بود کره شمالی را به سبب نقش ادعا شده آن در ترور برادر ناتنی رهبر کره شمالی در مالزی به شدت مجازات کند، انتقاد کرد. 

پایگاه اینترنتی «اوریمین زوکری»، سخنرانی هفته قبل یون بیونگ سه، وزیر امور خارجه کره جنوبی، را در ژنو «تهمت‌زنی روان‌پریشانه» خواند.

 در کنفرانس خلع سلاح هفته قبل در ژنو، یون بیونگ سه، وزیر امور خارجه کره جنوبی، گفت در پی استفاده از عامل اعصاب وی ایکس در ترور کیم جونگ نام، برادر ناتنی رهبر کره شمالی، در مالزی در تاریخ سیزده فوریه، تهدید کره شمالی در زمینه تسلیحات شیمیایی به یک واقعیت تبدیل شد. وی همچنین درخواست کرد کره شمالی از کرسی عضویت خود در شورای امنیت سازمان ملل محروم شود. 

این پایگاه اینترنتی که بازوی تبلیغاتی دولت کره شمالی به شمار می‌رود، اعلام کرد: «این یک تهمت‌زنی و دروغ‌گویی بی‌اساس است. آنهایی که برای جنگ میکروبی برنامه‌ریزی می کنند و تهدیدات تسلیحات میکروبی خود را علیه ما مطرح می کنند همان دولت آمریکا و رژیم دست نشانده کره جنوبی هستند.»

در ادامه این مطلب آمده است: «کره جنوبی احتمالا مجبور خواهد بهای این کار را بپردازد و یون بیونگ سه و گروه دست‌نشانده محافظه کار طرفدار وی، شاهد سرنوشت شوم خود خواهد بود.» 

کره شمالی قویا هرگونه دست داشتن در ترور برادر ناتنی رهبر این کشور را در مالزی تکذیب می‌کند.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار