نظرسنجی: 56 درصد هلندی‌ها حامی خروج از اتحادیه اروپا هستند

نتایج یک نظرسنجی جدید حمایت 56 درصدی هلندی‌ها از ترک اتحادیه اروپا را نشان می‌دهد.

نظرسنجی: 56 درصد هلندی‌ها حامی خروج از اتحادیه اروپا هستند
به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از اکسپرس، نتایج نظرسنجی بین‌المللی یک اندیشکده انگلیسی موسوم به "گروه بروگز" (Bruges Group) نشان می‌دهد 56 درصد مردم هلند مایلند کشورشان از اتحادیه اروپا خارج شود و به روابط تجاری عادی با دیگر کشورهای جهان بازگردد.

این نتایج شوکه‌کننده تنها دو هفته پیش از برگزاری انتخابات سراسری هلند برای تعیین دولت جدید منتشر شد. این در حالی است که «خیرت ویلدرس» سیاستمدار هلندی که حامی خروج از اتحادیه اروپا است نیز در نظرسنجی‌های انتخاباتی در جایگاه اول قرار دارد.

حامیان خروج از اتحادیه اروپا معتقدند نتایج این نظرسنجی نشان می‌دهد مردم سراسر این قاره به ناکارآمد بودن اتحادیه مذکور پی برده‌ا‌ند. 

گروه بروگز که مخالف عضویت در اتحادیه اروپا است، پس از انتشار نتایج نظرسنجی خود اعلام کرد: «مردم سراسر اروپا مایلند کنترل زندگی خود را به دست بگیرند. یک کمپین هماهنگ برای خروج هلند از اتحادیه اروپا (نکسیت) می‌تواند همانطور که در انگلیس پیروز شد در اینجا هم موفق شود».

اعضای اتحادیه اروپا هلند، فرانسه و ایتالیا را سه تهدید برای فروپاشی این اتحادیه می‌دانند. این سه کشور در 18 ماه آینده انتخابات برگزار می‌کنند و در حال حاضر نگاه‌ها به انتخابات هلند دوخته شده است. حامیان اتحادیه اروپا نگران این موضوع هستند که نتیجه انتخابات هلند در نهایت به خروج این کشور از این اتحادیه منجر شود.


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار