مخالفان و طرفداران رئیس‌جمهور معلق شده کره جنوبی تظاهرات کردند

ده‌ها هزار نفر از مخالفان و طرفداران رئیس‌جمهور معلق شده کره جنوبی، در سئول تظاهرات کردند.

مخالفان و طرفداران رئیس‌جمهور معلق شده کره جنوبی تظاهرات کردندبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از شبکه تلویزیونی پرس تی وی، طرفداران و مخالفان پارک گون هه، رئیس جمهور استیضاح شده کره جنوبی، در سئول پایتخت این کشور تظاهرات کردند. 

ده‌ها هزار نفر از طرفداران رئیس جمهور معلق شده در سئول گردهم آمدند و خواستار بازگشت وی به قدرت شدند. مجمع ملی کره جنوبی در تاریخ نهم دسامبر به استیضاح پارک رای موافق داد.

همزمان با تظاهرات موافقان رئیس جمهور کره جنوبی، مخالفان نیز نزدیک آن‌ها تظاهرات کردند. آنها در این تظاهرات وی را به نقض وظایف قانونی خود متهم کردند.

پارک گون هه در پی استیضاح در پارلمان این کشور از مقام خود معلق شده است و این تعلیق تا زمانی که دادگاه قانون اساسی کره جنوبی حکم خود را صادر کند، ادامه می‌یابد. انتظار می‌رود این حکم تا یک هفته آینده صادر شود.

رئیس جمهور کره جنوبی به فساد شده متهم است. دادگاه قانون اساسی کره جنوبی یا استیضاح رئیس جمهور را رد می کند که به معنای بازگشت وی به قدرت خواهد بود، یا اینکه وی را از قدرت بر کنار می‌کند که در پی آن باید طی 60 روز انتخابات ریاست جمهوری زودهنگام برگزار شود.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار