نظارت سه برابری مراکز بین راهی توسط بازرسان بهداشت/ فراخوان دوم دفاتر خدمات سلامت تا پایان سال 95

نوروز بهانه‌ای برای سلامت مردم از نگاه ارتقا و بهداشت محیط است و در این ایام نظارت مراکز بین راهی تا سه برابر بوده و شاهد پوشش صد درصدی مراکز حساس هستیم.

نظارت سه برابری مراکز بین راهی توسط بازرسان بهداشت/ فراخوان دوم دفاتر خدمات سلامت تا پایان سال 95به گزارش خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ خسرو صادق نیت رئیس سلامت بهداشت محیط و کار در برنامه مانور سلامت نوروزی، گفت: سلامت مردم موضوعی نیست که تنها در نوروز به آن پرداخته شود بلکه در کل سال بازرسین محیط و بازرسان بهداشت محیط ابعاد مختلف سلامت را مورد توجه قرار می‌دهد تا مردم در ایام عید دغدغه سلامت نداشته باشند.
 
وی افزود: سلامت غذا، پسماند، پرتو، آلودگی هوا و پساب از موضوعاتی مهمی است که در این حوزه به حداقل ممکن کاهش پیدا کند.
 
صادق نیت گفت: سلامت آب از نگرانی‌های جدی است که اگر بررسی نشود مشکلات زیاد و جبران ناپذیری را به بار می‌آورد همانطور که در حوادث و بلایای اخیر سیل در مناطق مختلف کشور بدون عارضه بود و این موضوع در گروه نگرانی سلامت مردم و اهتمام بازرسین بهداشت در مراکز بوده است.
 
وی گفت: با توجه به ایام مختلف نظیر محرم، ماه رمضان و ایام نوروز تعبیر و نگاه متفاوتی در نظارت‌ها داریمف برنامه‌های ویژه‌ای برای سلامت مردم در نظر می‌گیریم.
 
وی اظهار داشت: در تعطیلات نوروز به دلیل مسافرت، خروج از منزل، اسکان در اماکن عمومی و هتل‌ها و استفاده از مواد غذایی خارج از منزل  و آماده، استفاده از آب خارج از مسیر تعیین شده و .... تهدیدی برای سلامت مردم محسوب می‌شود که مسئولین بهداشت محیط تمهیدات ویژه‌ای را در این عرصه خواهند داشت.
 
صادق نیت گفت: تمرکز ما روی مراکز عرضه مواد غذایی، اماکن عمومی و حساس، بازارهای فروش و سامانه‌های آب‌راهی است و در استان‌های شمالی و جنوبی و سایر مناطق پرتردد، نظارت را چندین برابر می‌کنیم.
 
رئیس سلامت بهداشت محیط و کار گفت: در مراکز حساس حداقل یک بار بازدید استاندارد بر اساس چک لیست‌ها را اعمال می‌کنیم و در صورت تخلف به پلمب در مسیر قانونی گام بر می‌داریم که در این عرصه مراکز بین راهی سه برابر بیشتر مورد نظارت قرار می‌گیرد.
 
وی تصریح کرد: ما شاهد حضور حداقل 2500 تیم بازرسی در روزهای غیر تعطیل، حضور 1750هزار اکیپ بازرسی سیار، 420 اکیپ ثابت و کشیک در ساعات غیر اداری و تعطیل از ساعت 8 صبح تا 10 شب به ارائه خدمات می‌پردازند که شاهد رشد 25 درصدی بهداشت محیط هستیم.
 
وی گفت: با توجه به محدودیت به کارگیری نیروها در سیستم های دولتی با تعامل بخش خصوصی و توان شرکت‌های خصوصی بیش از هزار و 600 ممیزی را آغاز کرده ایم و فراخوان مرحله دوم مراکز سلامت تا پایان سال 95 در تهران و 8 استان دیگر کشور ادامه خواهد داشت.
 
صادق نیت بیان داشت: برای حفظ سلامت مردم سامانه 190 آماده پاسخگویی به شکایات می‌باشد که ثبت 50 هزار مورد شکایت در سال گذشته و 5 هزار  999 شکایت در روز بیانگر اعتماد مردم و عملکرد بازرسان محیط است.
 
وی همچنین نظارت بر کنترل بهداشت مواد غذایی با تجهیزات به روز شده و خریداری شده از سوی وزارت بهداشت را از اخبار خوب بازرسی در مراکز توزیع اماکن عمومی و بین راهی دانست و گفت: امیدواریم با توان علمی موجود و تجهیزات به روز شده شاهد ارتقای کیفی و کمی خدمات باشیم.
 
رئیس سلامت بهداشت محیط و کار در پایان بازرسی از مراکز عرضه قلیان که نگرانی حوزه جوانان و نوجوانان است، سامانه‌های آب راهی و اماکن عمومی بین راهی را از موارد تمرکز بازرسان بهداشت در نوروز امسال دانست و پوشش صد درصدی بازرسان بهداشت به منظور سلامت مردم در این عرصه خبر داد.
 
انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.