ابراز نگرانی افغانستان از استفاده مواد شیمیایی در حمله کابل

وزارت داخله افغانستان از بکارگیری مواد منفجره شیمیایی در حملات تروریستی این کشور ابراز نگرانی کرد.

اظهار نگرانی وزارت داخله افغانستان از استفاده مواد شیمیایی خاص در حمله به حوزه ششم امنیتی کابلبه گزارش خبرنگار حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران، وزارت داخله استفاده تروریستان از یک نوع مواد شیمیایی که به حوزه ششم امنیتی پلیس کابل حمله کردند و ۲۱ نفر را شهید کردند و ۱۰۴ نفر را زخمی کردند به بررسی گرفته و از ناحیه نیز این وزارت اظهار نگرانی می کند.

سخنگوی وزارت داخله می گوید که این رویداد و استفاده تروریستان از مواد شیمیایی را همراه با نیروهای خارجی در افغانستان، به طور جدی پیگیری می کنیم.

یکی از افسران پلیس به نام شجاع خان که در این رویداد تروریستی تا حدودی زخمی شده می گوید که تروریستان جسمی را آتش زدند و داخل اتاق انداختند، بوی خیلی تند گاز داشت، دستمالم پر از خون بود، در دماغم گرفتم و گفتم از اینکه بمیرم، بسوزم بهتر است.

آوا نوشت: دو تروریست با داخل شدن به حوزه ششم پلیس کابل علاوه بر رگبار به سوی نظامیان، با استفاده از یک نوع مواد شیمیایی نیز آنها را تهدید کردند.

صدیقی سخنگوی وزارت داخله افغانستان اما با درخواست از نیروهای خارجی در افغانستان می گوید که آنها (نیروهای خارجی) با ما همکار شوند تا بررسی ها صورت گیرد و مشخص شود که تروریستان از چه مواد شیمیایی در انفجار ها استفاده کرده اند.


انتهای پیام/

برای اطلاع از آخرین اخبار افغانستان به کانال تلگرامی ما بپیوندید

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار