کرمان؛

کلاهبرداری های مالی در خريدهای نوروزی

فرمانده انتظامی شهرستان كرمان با ارائه هشدارهايی از شهروندان خواست در استفاده از دستگاه های خودپرداز و فروشگاه های اينترنتی مراقب باشند تا از آنان کلاهبرداری نشود.

کلاهبرداری های  مالی در خريدهای نوروزیبه گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان ٬سرهنگ عبدالعلی روانبخش با بيان اينکه برخی از شهروندان اطلاعات درستی از موارد امنيتی استفاده از دستگاه های خودپرداز،پوزهای فروشگاهی و فروشگاه هاي اينترنتی ندارند گفت: پيشگيری از کلاهبرداری های مالی در خريدهای نوروزی با اين دستگاه ها از اهميت ويژه ای برخوردار است.

وی خاطر نشان کرد : برخی احساس می کنند در استفاده از اين امکانات هيچگونه خطری متوجه آنها نيست و براحتی اطلاعات حساب، شماره و اصل کارت خود را در اختيار ديگران قرار می دهند و حتی رمز کارت های اعتباری خود را بلند به فروشندگان اطلاع می دهند که اين عمل اشتباه، زمينه را برای کلاهبرداری فراهم می کند.

روانبخش افزود: اين موارد اشتباهاتی است که بروز و ظهور آن در ايام پايانی سال و انجام خريدهای نوروزی بيشتر می شود و به طبع، احتمال کلاهبرداری ها نيز افزايش می يابد.

فرمانده انتظامی شهرستان كرمان با توصيه شهروندان به رعايت نکات ايمني در استفاده از دستگاه های خريد الکترونيکی تصریح کرد : مراقب نصب اسکيمر باشيد و در خريد از طريق پوزهای فروشگاهی بيش از حد به فروشنده ها اعتماد نکرده و شخصاً رمز خود را وارد و کارت را همراه با رسيد از فروشنده دريافت کنيد تا از وقوع کلاهبرداری پيشگيری شود.

وی در پايان از شهروندان خواست:در مواجهه با هرگونه موارد مشکوک در هنگام خريد و پس از آن، مراتب را حضوراً و يا از طريق تلفن مرکز فوريت های 110 به پليس اطلاع دهند.

انتهای پیام/ح
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار