علی اکبر قاضی‌نظام:

فیلمنامه زیر بنای سینما است

نخستین جلسه نقد و بررسی ۶ دوره مسابقات فیلمنامه نویسی جشنواره بین‌المللی کودکان و نوجوانان در بنیاد سینمایی فارابی برگزار شد.

فیلمنامه زیر بنای سینما استبه گزارش حوزه سینما گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛به نقل از روابط عمومی جشنواره بین‌المللی فیلم‌های کودکان و نوجوانان، نخستین جلسه نقد و بررسی ۶ دوره مسابقات فیلمنامه نویسی جشنواره بین المللی کودکان و نوجوانان با حضور تعدادی از برگزیدگان و نامزدهای دوره های قبل در بنیاد سینمایی فارابی برگزار شد.

در این جلسه که علی اکبر قاضی‌نظام مدير بخش مسابقه فيلمنامه نويسي، حمیدرضا حافظی، عبدالله قندهاری و پیمان سبزه علی حضور داشتند نقاط قوت و ضعف ۶ دوره گذشته مورد بررسی قرار گرفت و راه‌حل‌های مختلفی برای هر چه بهتر برگزار شدن هفتمین دوره از مسابقات فیلمنامه نویسی مطرح شد.

علی اکبر قاضی نظام مدير بخش مسابقه فيلمنامه نويسي سی‌امين جشنواره بين‌المللي فیلم‌های كودكان و نوجوانان اصفهان با بیان اینکه بعد از انقلاب فیلمنامه‌نویس‌ها جایگاه بسیار خوبی پیدا کردند، گفت: باید تلاش کنیم در سال، تعداد آثار حوزه کودک و نوجوان را افزایش دهیم تا رضایت مخاطبان جلب شود.

وی ادامه داد: شرکت کنندگان در این مسابقه می‌توانند از کتاب‌های مختلفی برای نگارش فیلمنامه‌های اقتباسی استفاده کنند که تعداد آنها کم نیست و این جلسات باید به صورت مداوم برگزار شود تا بتوانیم نواقص مسابقه فیلمنامه نویسی را به حداقل برسانیم.

قاضی نظام با اشاره به اینکه داوران باید تمام فیلمنامه‌ها را بخوانند و بعد نظر خود را اعلام کنند توضیح داد: هر داور باید ۵ سطر در مورد هر فیلمنامه بنویسد در این صورت مطمئن خواهیم بود که تمام فیلمنامه را خوانده و حق هیچ شرکت کننده‌ای اجحاف نخواهد شد.

نامزدها و برگزیدگان دوره‌های قبل از مدیر این بخش خواستار بها دادن به نسل جوان فیلمنامه نویس شدند و گفتند برگزیدگان و نامزدهای این بخش نباید بعد از دریافت پروانه زرین و لوح تقدیر رها شوند و دیگر سراغ آنها نرفت بلکه باید بعد از دریافت جایزه مورد حمایت بیشتری قرار گیرند.

گفتنی است؛ بنابراعلام دبیرخانه این جشنواره تمامی فیلمنامه‏‌هایی که برای خردسال، کودک و نوجوان باشند، می‌توانند در این مسابقه شرکت کنند. این رویداد در دو گروه حرفه‌ای و اندیشه‏‌های نو که شامل فیلمنامه‌های تالیفی و اقتباسی است، برگزار می‏‌شود.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار