نرم‌افزار خطرسنجی سکته های قلبی، مغزی و سرطان رونمایی شد

نرم افزار «راهنمای خطرسنجی سکته‌های قلبی، مغزی و سرطان» با همکاری یک شرکت تولیدکننده نرم‌افزار و دفتر آموزش و ارتقاء سلامت وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی طراحی و تولید شده است.

بیماری‌های ویروسی علت بروز 90 درصد مرگ‌ومیرها در کشور
به گزارش خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ احمد جوان‌کوشا رئیس مرکز بیماری‌های غیر واگیر وزارت بهداشت در نشست رونمایی از نرم افزار موبایل خطر سنجی سکته‌های مغزی و سرطان که صبح امروز در شرکت آوای سلامت برگزار شد، اظهار داشت: این اپلیکشن برای پیشگیری از کاهش خطر مرگ زودرس ناشی از بیماری‌های سکته مغزی و سرطان طراحی و راه‌اندازی شده است.
 
وی ادامه داد: هدف از این برنامه کاهش ۲۵ درصدی مرگ و میر ناشی از سکته‌های مغزی، سرطان، دیابت و بیماری‌های مزمن ریوی تا سال ۲۰۱۵ می‌باشد.
 
رئیس مرکز بیمارهای غیر واگیر وزارت بهداشت افزود: در حال راه‌اندازی این نرم افزار هستیم تا  تمامی افراد دیابتی ۳۰ سال به بالا به مراکز بهداشتی مراجعه کنند.
 
کوشا بیان کرد: با راه‌اندازی این نرم‌افزار طی ده سال آینده درصد بروز سکته قلبی در فرد تشخیص داده خواهد شد و به مراتب می‌توان اقدامات پیشگیرانه برای فرد انجام داد.
 
وی تصریح کرد: برنامه‌های ما براساس پیشنهاد جهانی تحت بسته جهانی «ایراپن» طراحی شده است.
 
رئیس مرکز بیماری‌های غیرواگیر وزارت بهداشت بیان کرد: ۷۴ درصد افراد در ریسک فشارخون ۱۳ تا ۱۴درصد قرار دارند و ۲۵ درصد در ریسک فشار خون ۱۸ درصد به بالا قرار دارند.
 
کوشا گفت: به دفعات در سطح جامعه شنیده‌ایم که یکی از فردی در سن پایین فوت کرده و دلیل مرگ وی بیماری‌هایی مانند سرطان، سکته قلبی یا مغزی بوده است و هدف از تولید و عرضه نرم‌افزار موبایل راهنمای خطرسنجی سکته‌های قلبی، مغزی و سرطان، پیشگیری از بروز حوادث این‌چنینی است.
 
وی ادامه داد: مردم می‌توانند این نرم‌افزار را از طریق اینترنت و فروشگاه‌های اینترنتی دانلود نموده، سپس با مراجعه به مراکز بهداشتی و درمانی با ارائه یک شرح حال از وضعیت کنونی خود اقدام به استفاده از این نرم‌افزار کنند.
 
رئیس مرکز بیماری‌های غیر واگیر وزارت بهداشت بیان کرد: در مراکز بهداشتی محله یک آزمایش قندخون و کلسترول رایگان از افراد گرفته، همچنین سایر عوامل خطر از آنها پرسیده می‌شود و این اطلاعات در جدولی ثبت خواهد شد و این موضوع کمک می‌کند که بیماری افراد در طی 10 سال آینده شناسایی شود و اگر در فردی ریسک ابتلا به بیماری‌هایی مانند سرطان و بیماری‌های قلبی بالا بود به وی اطلاع‌رسانی می‌شود و همچنین روش‌های درمانی برای وی در نظر گرفته می‌شود.
 
کوشا گفت: این نرم‌افزار به صورت رایگان در اختیار مردم قرار خواهد گرفت و مردم می‌توانند اطلاعات خود را در جهت پیشگیری و اطلاع از بیماری در این سامانه وارد کنند.
 
وی یادآورشد: وزارت بهداشت این سامانه را راه‌اندازی کرد تا بتواند کمکی به سلامت مردم جامعه کند.
 
انتهای پیام/


 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار