مشهد؛

فقاهت آیت الله طبسی راهگشای مسائل در مجلس تشخیص مصلحت

نخستین سالگرد ارتحال مرحوم آیت الله واعظ طبسی با حضور مسئولان استانی ومردم در رواق امام خمینی حرم مطهر رضوی برگزار شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، آیت الله محسن کازرونی عضو مجلس خبرگان رهبری در این مراسم با تاکید بر اینکه فقیه بایستی بتواند پس از امام خمینی (ره) و رهبری جریان پویا و پایدار انقلاب را هدایت گرداندگفت: فقاهت آیت الله طبسی راهگشای مسائل در مجلس تشخیص مصلحت نظام بود.

وی افزود: امام خمینی (ره) باج به فلک نمی‌داد و حکومت ۲۵۰۰ ساله را سرنگون کرد، وقتی تصدی تولیت آستان قدس رضوی را به این عالم سپرد گفت: شما نوری هستید که در جایی نشستید که پیش از آن ظلمت بود و پول خیرات و نزورات را خرج مشروبات و فساد می‌کردند.

عضومجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه هزار سال خدمت به این جایگاه در تصدی سی و چند ساله آیت الله طبسی به آستان قدس رضوی دیده می‌شود، خاطر نشان کرد: آیت الله طبسی توسعه، آرامش و خدمت را وجود آورد و در طول تاریخ تولیت‌ها، خدمت گذاری به مثابه آیت الله واعظ طبسی نبوده است.

آیت الله کازرونی افزود: روزی که مجلس پنجم بدون حضور آیت الله واعظ طبسی تشکیل شد، رهبری وقتی به نام ایشان رسیدند عقده‌هایی را که بعضی به سینه‌شان آورده بودند را با ریختن اشک تسلی بخشیدند و از ایشان به نیکی یاد کردند.

عضو مجلس تشخیص مصلحت نظام گفت: زمزمه‌های بسیاری بود که تولیت پس از آیت الله واعظ طبسی به چه کسی سپرده شود، بنده به واسطه آشنایی با آیت الله رئیسی اعلام کردم که این انتصاب شایسته بوده و راه آیت الله طبسی ادامه می‌یابد.

وی افزود: با جدیت دیدید که هیچ تغییری پس از انتصاب آیت الله رئیسی به عنوان تولیت آستان قدس رضوی در این فرد حاصل نشد، این فرد ذره‌ای تکبر پس از کسب سمت به خود راه نداد.

انتهای پیام//ف. ج.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.