اردبیل؛

پرداخت بیش از 21 میلیارد ريال کمکهای نقدی مردم اردبیل به جشن نیکوکاری

مردم استان اردبیل سال گذشته بیش از 21 میلیارد کمکهای نقدی در هفته احسان و نیکوکاری در استان پرداخت کردند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل،مدیرکل کمیته امداد استان اردبیل با بیان این خبر افزود: جشن نیکوکاری همه ساله همزمان با سراسر کشور در هفته احسان و نیکوکاری در نقاط مختلف استان اردبیل نیز برپا می شود که خوشبختانه سال گذشته با مساعدت مردم غیور استان اردبیل توانستیم 21 میلیارد ريال کمکهای نقدی در این جشن در سطح استان اردبیل جمع آوری کنیم که انتظار داریم این مقدار امسال با رشد قابل توجهی به بیش از 25 میلیارد ريال برسد.

پرداخت بیش از 21 میلیارد ريال کمکهای نقدی مردم اردبیل به جشن نیکوکاری

حسین دشتی با اشاره به اینکه جشن احسان و نیکوکاری همزمان با سراسر کشور 18 اسفندماه در مدارس، 19 اسفندماه در میادین و خیابانهای اصلی شهر و 20 اسفندماه در میعادگاههای نماز جمعه برگزار می شود، بیان داشت: امید داریم مردم استان اردبیل همانند سال گذشته مساعدتهای خود در زمینه کمکهای نقدی و غیرنقدی دریغ نکنند.

وی تصریح کرد: جشن نیکوکاری همه ساله با همکاری مضاعف و کارآمد صداوسیمای مرکز اردبیل، بسیج مستضعفین، آموزش و پرورش، شهرداری و سازمان دانش آموزی استان برگزار می شود.

مدیرکل کمیته امداد استان اردبیل با اشاره به اینکه در جهت شفاف سازی عملکرد کمیته امداد و افزایش اعتماد عمومی با بهره ‌گیری از تخصص، مهارت و تجربه دستگاههای اجرایی استان می ‌توانیم گام‌ های موثرتری را به منظور خدمت رسانی به اقشار مستمند و نیازمند برداریم، گفت: تکیه اصلی کمیته امداد بر کمک‌ های کمی و کیفی خیران و نیکوکاران و آحاد مختلف مردمی است که در این عرصه پشتیبانی مسئولان دولتی، نمایندگان مجلس شورای اسلامی و قوه قضائیه، کیفیت بخشی خدمات را در پی خواهد داشت.

دشتی با بیان اینکه در امر رسیدگی به فقرا و مسکینان همه باید احساس مسئولیت کنیم، یادآور شد: دستگیری از نیازمندان وظیفه‌ ای همگانی و عمومی است که کمیته امداد با منابع محدود خود و هم ‌افزایی مساعدت‌ های مردمی تلاش دارد فقر را از جامعه ریشه کن کند که لازم است در جهت تحقق آن همت مضاعف‌ تری را به انجام رسانیم و در این زمینه قطعا کمکهای مردمی لازمه ضروری کار است.

وی با اشاره به اینکه ترویج فرهنگ احسان و نیکوکاری در جامعه از شاخصه‌ های مهم کمیته امداد است، افزود: دستگاه‌ های اجرایی، ارگانها و نهادهای مختلف استان ظرفیت مهم و تاثیرگذاری را در ترویج فرهنگ نیکوکاری در جامعه دارند که با همکاری هر چه بیشتر می ‌توانیم این امر را در بین آحاد مختلف مردم نهادینه سازیم.

مدیرکل کمیته امداد استان اردبیل با بیان اینکه از ابتدای سال‌جاری تا کنون به یک هزار و 680 نوعروس کمک هزینه تامین جهیزیه پرداخت شده است، عنوان کرد: بیش از 45 میلیارد ریال کمک هزینه به نوعروسان تحت حمایت پرداخت شد تا آنان بتوانند زندگی مشترک خود را آغاز کنند که در این راستا کمکهای خیران نیز بسیار کمک حال بود.

دشتی با بیان اینکه رسیدگی به مناطق محروم در اولویت برنامه ‌های کمیته امداد قرار دارد، گفت: رویکرد جدید کمیته امداد رفع مشکلات مددجویان ساکن در مناطق محروم و تلاش برای توسعه و پیشرفت این مناطق است که در این خصوص برنامه‌ های مهمی را در دستور کار داریم و برنامه ریزی کردیم تا مبالغ جمع آوری شده در هر ناحیه و منطقه را برای توسعه و عمران و آبادانی همان منطقه هزینه کنیم بلکه به این طریق شاهد رشد و شکوفایی مناطق محروم نیز باشیم.

وی همچنین افزود: تا کنون در قالب طرح "شوق زیارت" نیز بیش از یک هزار و 164مددجو تحت پوشش کمیته امداد استان به سفر زیارتی مشهد مقدس اعزام شده‌اند که در همین راستا و در بحث توسعه سفرهای زیارتی مددجویان کمیته امداد 239 نفر نیز با کمکهای خیران به کربلای معلی اعزام شدند.

پرداخت 180 میلیارد ریال به خانواده های تحت پوشش در قالب طرحهای حمایتی

معاون توسعه مشارکتهای مردمی کمیته امداد استان اردبیل گفت: از ابتدای سالجاری تاکنون مردم خیر استان اردبیل بیش از 180 میلیارد ريال به خانواده های تحت پوشش کمیته امداد در قالب صدقه، زکات و مشارکت در سایر طرحهای حمایتی کمک کرده اند.

صفر توحیدی بااشاره به اینکه تمامی نذورات، صدقات و کمکهای نقدی و غیرنقدی خیران و مردم خیرخواه استان اردبیل فقط در جهت کارگشایی و رفع نیازهای قشر ضعیف و آحاد بی بضاعت استان هزینه می شود، افزود: در این زمینه بیش از 31 میلیارد ریال صدقه در استان جمع آوری شد که تمامی این کمکها در راستای رفع محرومیت از مناطق مختلف هزینه و صرف شد.

وی با بیان اینکه کمیته امداد استان طبق نیات خیر و اقدامات خیرانه نیکوکاران کمک‌ های مردمی را در بین خانواده ‌های تحت پوشش به صورت متوازن توزیع می‌ کند، تصریح کرد: مساعدت‌ های خیران بر اساس نیازسنجی‌ های انجام شده از خانواده ‌های تحت حمایت و با اولویت برطرف کردن مسائل اساسی آنان هزینه می ‌شود که تمامی این مراحل توسط امدادگران ثبت و ضبط می‌ گردد و در هیمن رابطه نمی توان از یاریهای خیران استان نیز چشم پوشی کرد.

معاون توسعه مشارکتهای مردمی کمیته امداد استان اردبیل همچنین از پرداخت 8 میلیارد ريال زکات توسط مردم استان در طول یک سال گذشته خبر داد و اظهار کرد: خیران استان در قالب طرح حمایتی زکات 8 میلیارد ریال از زکات خود را در اختیار نیازمندان در طول یک سال گذشته قرار داده ‌اند که این مقدار پرداختی از سوی خیران در قالب کمک هزینه تامین جهیزیه، درمان بیماران نیازمند، آزادی زندانیان جرائم غیرعمد و تعمیر منازل مددجویان تحت حمایت هزینه شده است.

توحیدی رشد 103 درصدی پرداخت زکات نسبت به مدت مشابه سال گذشته را در استان خاطرنشان کرد و یادآور شد: این امر در سایه همکاری ‌ها و یاریگریهای گسترده شورای زکات استان و تبلیغ و ترویج این امر واجب الهی توسط ارگانهای مربوطه و نیز تعامل همه جانبه دستگاههای اجرایی در شهرها و روستاهای استان انجام گرفته است.

پرداخت بیش از 21 میلیارد ريال کمکهای نقدی مردم اردبیل به جشن نیکوکاری

ارائه تسهیلات خودکفایی به یک هزار و 680 نفر در استان

معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد استان اردبیل تصریح کرد: امسال کمیته امداد استان توانسته است با همکاری بانکهای عامل بیش از 190 میلیارد ريال تسهیلات اشتغال و خودکفایی به یک هزار و 680 نفر از مددجویان تحت پوشش کمیته امداد استان پرداخت کند.

جهانبخش جهان نژاد با بیان اینکه تاکنون توانسته ایم با ارائه بسته های تشویقی به مددجویان تحت حمایت کمیته امداد در راستای خودکفایی و اشتغالزایی گام موثری برداریم، عنوان کرد: کمیته امداد با ارائه آموزش ‌های لازم فنی و حرفه ‌ای، مهارتی و خودورزی مددجویان را از طریق موسسات کاریابی و شرکت‌ های خدماتی به صورت مستقیم به کارفرمایان توانمند استان معرفی می ‌کند تا مشغول به کار شوند و همچنین از طریق پرداخت تسهیلات اشتغال و خودکفایی نیز برای آنان فرصت شغلی مناسب و پایدار ایجاد می ‌کند.

وی اظهار کرد: در سال 95 خوشبختانه توانستیم 5 هزار و 826 نفر از مددجویان تحت حمایت کمیته را از آموزش‌ های فنی و حرفه ‌ای بهره‌مند سازیم که مهارت آموزی به مددجویانی که مستعد اشتغال هستند یکی از مهم‌ ترین برنامه ‌های کمیته امداد است تا زمینه ‌های توانمندی و خوداتکایی آنان فراهم کند.

معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد استان اردبیل با بیان اینکه تمرکز کمیته امداد استان اردبیل در این موقع از سال روی مناطق محروم و دورافتاده است، افزود: کمیته امداد استان در نظر دارد تا با ارائه آموزشهای نوین مهارتی زمینه اشتغال مددجویان تحت پوشش را فراهم ساز که در هیمن رابطه 3 هزار و 39 نفر از مددجویان تحت حمایت ساکن در روستاها و مناطق کمتر توسعه یافته از دوره ‌های آموزشی کمیته بهره‌ مند شدند.

وی همچنین یادآور شد: هم اکنون بیش از 14 هزار و 346 طرح تحت نظارت کمیته امداد استان قرار دارد که این نهاد حمایتی از ابتدای فعالیت خود تاکنون، در سطح استان اردبیل 38 هزار و 828 فرصت شغلی مناسب را برای اقشار آسیب پذیر به ویژه در مناطق محروم و دور افتاده ایجاد کرده است.

معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد استان اردبیل بیان کرد: یکی از اساسی‌ و اصلی ترین فعالیت ‌های کمیته امداد به منظور پایدارسازی طرح ‌های اشتغال نظارت و بازدیدهای مستمر از طرح های اشتغال و کارکنان این مراکز است، افزود: ناظران فنی و تخصصی کمیته امداد در بازدیدهای خود مشاوره و راهنمایی‌ های لازم را به مجریان طرح‌ های خودکفایی ارائه می‌ دهند تا آنان بتوانند محصولات تولیدی را از نظر کمی و کیفی ارتقا داده و در نتیجه اشتغالی پایدار برای مددجویان تحت پوشش کمیته امداد استان فراهم سازند.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.