رویکرد ضدمهاجرتی جدید ترامپ مادران را از فرزندانشان جدا می‌کند

مقامات آمریکایی در پی تصویب طرحی برای جدا کردن فرزندان و مادران مهاجر هستند.

رویکرد ضدمهاجرتی جدید ترامپ مادران را از فرزندانشان جدا می‌کند
به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از رویترز، سه نفر از مقامات دولت آمریکا اعلام کردند وزارت امنیت داخلی این کشور در حال بررسی لایحه‌ای است که اگر تصویب شود براساس آن پلیس آمریکا می‌تواند مادران و فرزندانشان که با هم و به طور غیرقانونی وارد این کشور شده‌اند را از یکدیگر جدا کند.

به گفته این مقامات یکی از دلایل مطرح شدن لایحه مذکور جلوگیری از مهاجرت زنان و فرزندانشان به آمریکا است. این لایحه به پلیس اجازه می‌دهد در صورتیکه مهاجران با اخراج از این کشور مخالفت کنند یا منتظر برگزاری جلسات پناهندگی نمانند، آنها را به صورت جداگانه بازداشت کند. فرزندان این مهاجران نیز تا زمانی که یکی از بستگان آمریکایی آنها یا یک فرد یا نهاد مسئولیتشان را بپذیرد تحت سرپرستی وزارت بهداشت و خدمات انسانی آمریکا قرار می‌گیرند.

در حال حاضر خانواده‌هایی که در مقابل اخراج از آمریکا یا درخواست پناهندگی مقاومت می‌کنند از بازداشتگاه آزاد می‌شوند و تا زمان حل شدن پرونده‌شان در آمریکا می‌مانند؛ چراکه دادگاه تجدیدنظر آمریکا بازداشت طولانی مدت کودکان را ممنوع کرده است.

اما «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا اخیراً دستور داده فرایند «بازداشت کوتاه مدت و آزاد کردن فوری مهاجران» پایان یابد و اقامت آنها در این کشور تا زمان طی روند قانونی پرونده مهاجرتی‌شان ممنوع شود.

اعضای جمهوری‌خواه کنگره آمریکا معتقدند زنان به این دلیل همراه با فرزندانشان شرایط بسیار سخت مهاجرت به آمریکا را تحمل می‌کنند که اطمینان دارند پس از مدت کوتاهی آزاد می‌شوند و جلسات دادگاه رسیدگی به پرونده مهاجرتی آنها سال‌ها بعد برگزار می‌شود. به همین دلیل، اگر این رویه تغییر کند، موج مهاجرت آنها به آمریکا متوقف خواهد شد. 

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار