برنامه‌ریزی برای ارتقاء سرانه دانش‌آموزی/ تعداد دانش‌آموزان در برخی کلاس‌های درس تا 40 دانش‌آموز است

وزیر آموزش و پرورش از اولویت تخصیص اعتبار به تامین فضای آموزشی در مناطق محروم و همچنین برنامه‌ریزی برای افزایش سرانه دانش‌آموزی در سال آینده خبر داد.

برنامه‌ریزی برای ارتقاء سرانه دانش‌آموزی/ تعداد دانش‌آموزان در برخی کلاس‌های درس تا 40 دانش‌آموز استبه گزارش خبرنگار حوزه آموزش و پرورش گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ فخرالدین احمدی دانش آشتیانی وزیر آموزش و پرورش در حاشیه همایش مدرسه ایرانی، معماری ایرانی که در تالار علامه امینی دانشگاه تهران برگزار شد، در جمع خبرنگاران با بیان اینکه اولویت برنامه‌های نوسازی در سال 96 تجهیز مدارس مناطق محروم است اظهار داشت: اعتبار سال 96 برای تأمین کمبود فضای آموزشی در مناطقی که مدرسه نداشته و یا بسیار غیر استاندارد بوده اختصاص داده می‌شود.

وی ادامه داد: با توجه به کمبود فضای آموزشی در کشور باید تعداد دانش آموزان در حد استاندارد یعنی قریب به 20 الی 25 نفر باشد که به دلیل این مشکل در موار‌دی به 30 الی 40 دانش‌آموز در مدارس می‌رسد که باید این استاندارد را رعایت کنیم.

وزیر آموزش و پرورش عنوان کرد: در سال آینده در برنامه ششم ردیف بودجه‌ای به بحث نوسازی اختصاص داده شده که در بحث ایمنی مدارس مورد استفاده قرار می‌گیرد که در دو بعد تخریب و بازسازی و مقاوم سازی این مسئله لحاظ می‌شود، همچنین توجه به افزایش عمر مفید بنای مدارس را نیز در دستور کار قرار دادیم.

دانش آشتیانی در خصوص ساماندهی سرانه دانش‌آموزی گفت: با توجه به اینکه بخش اعظم اعتبارات آموزش و پرورش صرف حقوق پرسنل می‌شود بنابراین اعتبار سرانه مدارس کاهش می‌یابد.

وی افزود: برنامه‌ریزی برای ساماندهی نیرو و افزایش منابع سرانه را در سال 96 مورد توجه قرار دادیم و حتما با تغییراتی در میزان اعتبار سرانه همراه است.

وزیر آموزش و پرورش بیان کرد: در سال 95 تقریبا هیچ نوع رشدی در اعتبار سرانه نداشتیم و مدیران با مشارکت مردم هزینه‌ها را تأمین کردند.

دانش آشتیانی در خصوص ورود موسسات آموزشی به مدارس یادآور شد: این کار موجب خدشه‌دار شدن روند تعلیم و تربیت شده و نباید اجازه دهیم که این کار به وقوع بپیوندد در واقع این کار منطقی نیست.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.