ساری،

زارعت چوب در زمین های بالادست مازندران

استاندار مازندران خواستار توجه به زراعت چوب در زمینه های خالی بالادست مازندران شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری، ربیع فلاح جلودار در مراسم نمادین کاشت ۴۵۰ اصله درخت در ورودی شهر بهشهر در غار هوتو گفت: توجه به احیای منابع طبیعی و جنگل از مسائل مهمی است که باید به درستی انجام شود.

وی با اشاره به وجود هزار و ۳۰۰ روستای جنگل نشین مازندران بر ارائه خدمات زیربنایی به جنگل نشینان تاکید کرد و افزود: کار زراعت چوب برای صنعت سلولزی باید مورد توجه قرار گرفته شود زیرا در صنایع سلولزی کشور نیازمند ۱۰ میلیون مترمکعب چوب هستیم که تنها ۵.۵ میلیون مترمکعب در کشور تامین می شود.

استاندار مازندران با اشاره به تقویت تعاونی های جنگل نشینی گفت: ۱۵میلیارد تومان برای تقویت این تعاونی ها در سفر رئیس جمهور به مازندران در نظر گرفته شد که موجب تقویت احیای جنگل و درآمدزایی برای کشاورزان می شود.

نماینده مردم شرق مازندران در مجلس شورای اسلامی نیز با بیان اینکه 25 میلیون نهال سالانه در کشور کاشته می شود، افزود: 10 میلیون نهال امسال هفته منابع طبیعی در کشور غرس می شود.

دکتر شاعری به تصویب طرح تنفس جنگل در مجلس شورای اسلامی اشاره کرد و گفت: با اجرای این طرح، بهره برداری از جنگل های کشور از سال سوم برنامه ششم ممنوع است.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار