سناتور دموکرات آمریکایی: جف سشنز دروغ گفته است؛ باید در سنا بازخواست شود

سناتور دموکرات آمریکایی با اشاره به اظهارات وزیر دادگستری آمریکا در تکذیب ارتباط با روس‌ها، خواستار بازخواست از وی در کمیته قضایی سنا شد.

سناتور دموکرات آمریکایی: جف سشنز دروغ گفته است، باید در سنا بازخواست شودبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری رویترز، یک قانونگذار دموکرات آمریکایی روز جمعه گفت جف سشنز، وزیر دادگستری و دادستان کل این کشور، به علت کوتاهی در افشای نشست‌های خود با سفیر روسیه در خلال رقابت‌های انتخاباتی سال گذشته میلادی باید در کمیته قضائی سنا بازخواست شود.

سناتور ریچارد بلومنتال این درخواست را یک روز پس از آن مطرح کرد که سشنز خود را از تحقیقات درباره مداخله ادعا شده روسیه در انتخابات ریاست جمهوری سال گذشته آمریکا کنار کشید.

وی در مصاحبه با شبکه ان‌بی‌سی با اشاره به اینکه سشنز در جلسه تایید خود در سنا هرگونه تماس با مقامات روسی را در خلال رقابت های انتخاباتی تکذیب کرده بود، تصریح کرد بدون شک او دروغ گفته است و باید در کمیته قضائی سنا بازخواست شود.

بعید به نظر می‌رسد جمهوری‌خواهان، که کنترل کنگره را در اختیار دارند، از هرگونه اقدام که باعث شود سشنز زیر ذره بین دموکرات‌ها قرار گیرد، حمایت کنند.

سشنز روز پنجشنبه گفت دو ماه پیش از انتخابات با سرگئی کیسلیاک، سفیر روسیه، در دفتر خود در سنا دیدار کرد. وی همچنین گفت در کنگره ملی جمهوری‌خواهان نیز با دیگر سفیران دیدار داشته است.

روزنامه واشنگتن پست نخستین بار روز چهارشنبه این نشست‌ها را فاش کرد.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار