رسانه‌های ژاپنی: تیلرسون به توکیو، سئول و پکن سفر می‌کند

رسانه‌های ژاپنی اعلام کردند وزیر امور خارجه آمریکا قرار است این ماه به ژاپن، کره جنوبی و چین سفر کند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری رویترز، رسانه‌های ژاپنی روز شنبه اعلام کردند رکس تیلرسون، وزیر امور خارجه آمریکا، قرار است این ماه به ژاپن، کره جنوبی و چین سفر کند. وی در این سفر که نخستین سفر وی به منطقه از زمان قرار گرفتن در سمت وزارت امور خارجه آمریکا است درباره کره شمالی گفتگو خواهد کرد.

سفر تیلرسون در حالی انجام خواهد شد که آمریکا و چین تلاش می کنند روابط دو کشور را که پس از روی کار آمدن دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا، با تنش‌هایی همراه شده است بهبود بخشند و از سوی دیگر تنش ها برسر کره شمالی پس از قتل کیم جونگ اون، برادر ناتنی رهبر این کشور، رو به افزایش است.

سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا گفت :«ما در حال حاضر از هیچ برنامه‌ای برای این سفر مطلع نیستیم.»

امکان دسترسی به وزارت امور خارجه ژاپن و کره جنوبی نیز برای دریافت اظهارنظر آنها در این خصوص فراهم نشده است. وزارت امور خارجه چین نیز هنوز به درخواست‌ها برای اظهارنظر در این زمینه پاسخ نداده است.

اما خبرگزاری کیودو ژاپن به نقل از برخی منابع دیپلماتیک اعلام کرد پیش‌بینی می‌شود تیلرسون 17 و 18 مارس به ژاپن سفر و با فومیو کیشیدا، وزیر امور خارجه این کشور، دیدار کند.

کیودو اعلام کرد تیلرسون و کیشیدا احتمالا درباره سفر ترامپ به ژاپن گفتگو خواهند کرد.

این خبرگزاری در گزارش خود همچنین اعلام کرد تیلرسون در سفر به چین با وانگ یی، وزیر امور خارجه چین، و احتمالا با شی جین‌پینگ، رئیس جمهور این کشور، دیدار کند. پیش‌بینی می‌شود وی درباره مقدمات نشست شی جینپ‌ینگ و ترامپ در آمریکا برای اوایل ماه آوریل گفتگو کند.

تیلرسون و وانگ یی ماه گذشته تلفنی گفتگو و بر اهمیت روابط سازنده بین چین و آمریکا گفتگو کردند.

وزیر امور خارجه آمریکا ماه گذشته از چین خواست نهایت تلاش خود را برای کمک به تغییر رفتار بی ثبات کننده کره شمالی پس از مجموعه آزمایش های موشکی بالستیک این کشور به کار گیرد.

خبرگزاری کیودو اعلام کرد پیش بینی می‌شود تیلرسون در سفر به کره جنوبی نیز با یون بیونگ سه وزیر امور خارجه این کشور دیدار و احتمالا درباره برنامه تسلیحاتی کره شمالی و موضوع قتل کیم جونگ نام گفتگو کند.

مقامات آمریکایی و کره جنوبی می‌گویند قتل کیم جونگ نام را عوامل کره شمالی سازماندهی کرده اند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار