برد موشک بالستیک ذوالفقار چند کیلومتر است؟ + مشخصات و تصاویر

یکی از موشک هایی که در رژه نیروهای مسلح کشورمان در روز 31 شهریور ماه رونمایی شد، موشک بالستیک ذوالفقار بود. این موشک قابلیت های بسیاری در مورد اصابت قرار دادن پایگاه های نظامی آمریکا در منطقه دارد.

به گزارش  خبرنگار دفاعی امنیتی گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان؛ موشک های بالستیک جمهوری اسلامی ایران یکی از شاخصه های قدرت نظامی کشورمان هستند که چشم طمع دشمنان را از ایران اسلامی دور می کنند.
 
یکی از موشک هایی که در رژه نیروهای مسلح کشورمان در روز 31 شهریور ماه رونمایی شد، موشک بالستیک "ذوالفقار بود. این موشک با برد 750 کیلومتر قابلیت های بسیاری در مورد اصابت قرار دادن پایگاه های نظامی آمریکا در منطقه دارد.

این نوع موشک ذوالفقار که برای نخستین بار 31 شهریور رونمایی شد، نوعی جدید از موشک « فاتح-110» و از خانواده موشک سوخت جامد است.
 
**موشک ذوالفقار چه ویژگی هایی دارد؟
 
"ذوالفقار" یکی از دقیق‌ترین موشک‌های ساخت ایران است که از این پس به جمع موشک‌های بالستیک ایران اضافه شده است. موشک "ذوالفقار"، سر جنگی بارانی دارد و می‌تواند پایگاه های نظامی، باندهای فرودگاهی و . . . را با دقت بالا هدف قرار دهد.
 
انهدام پایگاه های نظامی  
 
 
این در حالی است که وبگاه جینز دیفنس نیز اخیرا  در مطلبی با اشاره به دستاورد صنایع نظامی ایران و نمایش موشک «ذوالفقار » مدعی شد، ایران نمونه‌های مختلف این موشک را نمایش داده است.  این وبگاه انگلیسی عنوان داشت: این موشک در ارتفاعی پایین هدف خود را مورد اصابت قرار داد.
 
این موشک بردی در حدود 700 کیلومتر دارد و نوع پیشرفته موشک نقطه زن "فاتح -110" محسوب می‌شود.

انهدام پایگاه های نظامی

انهدام پایگاه های نظامی
 
سردار حاجی‌زاده فرمانده نیروی هوافضای سپاه اعلام کرده که برد این موشک بالستیک، 750 کیلومتر بوده و از سوخت جامد بهره می‌برد. به گفته‌ فرمانده نیروی هوافضای سپاه، موشک ذوالفقار، "نقطه‌زن" و خطای آن به نظر کمتر از 10 متر است.


سردار سرتیپ حسین دهقان وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح درباره قابلیت های این موشک بالستیک می گوید: موشک ذوالفقار موشکی زمین به زمین، مایل پرتاب، یک مرحله ای و با سوخت جامد مرکب است که قادر می باشد اهداف خود را تا فاصله 700 کیلومتری مورد اصابت قرار داده و منهدم کند.

سردار دهقان برخورداری از سکوی پرتاب متحرک و خودکششی، رادار گریزی، قابلیت نقطه زنی، سبک و تاکتیکی بودن را از دیگر ویژگی های موشک ذوالفقار برشمرد و تصریح کرد: با الحاق این موشک به سازمان رزم نیروهای مسلح قدرت و توان رزم موشکی آنان به نحو قابل توجه و چشمگیری افزایش می یابد.

تولید موشک بالستیک ذوالفقار می تواند به آمریکا پیامی را ارسال کند که اگر قصد استفاده از پایگاه های نظامی علیه ایران را دارید ؛ منتظر پاسخ موشکی ایران با "ذوالفقار" باشید.


گزارش از محمد زرچینی 
 
انتهای پیام/


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
محمد عبدی
۱۵:۲۸ ۱۸ اسفند ۱۳۹۹
الحمدوالله شکر . خدایا چقدر احساس غرور میکنم شکرأ شکرأ شکرأ
Germany
نهضت جهانی صلوات
۰۹:۴۳ ۱۷ اسفند ۱۳۹۵
اللهم صل علی محمد وآل محمد وعجل فرجهم
بر روی موشکها صلوات را بنویسید تا به هدف اصابت کنند
-
حیدر
۰۹:۰۸ ۱۷ اسفند ۱۳۹۵
ایدکم الله برادران خداوند پشت و پناهتان
آخرین اخبار