استاندارسیستان وبلوچستان عنوان کرد

بهره‌برداری از تنها سینمای استاندارد در سیستان و بلوچستان

استاندارسیستان وبلوچستان گفت: تنها سینمای استاندارد سیستان و بلوچستان در حال تجهیز است و ظرف یک ماه آینده در زاهدان به بهره‌برداری می‌رسد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان، علی اوسط هاشمی استاندارسیستان وبلوچستان امشب در نشست خبری با اصحاب رسانه گفت: سالنی چندمنظوره که استفاده از آن به عنوان سینما، کاربری اصلی آن است که در دانشگاه زابل در حال احداث است و به زودی به بهره‌برداری می‌رسد و سینمای سیار نیز تا پایان سال در همه شهرستان‌های استان فعال می‌شود.

هاشمی به اقدامات انجام شده در پی نامگذاری سیستان و بلوچستان به عنوان مقصد گردشگری کشور در سال 96 اشاره داشت و بیان کرد:احداث باند دوم فرودگاه بین‌المللی زاهدان با امکان فرود هواپیماهای پهن‌پیکر، راه‌اندازی خط هوایی "تفتان ایر" به 2 هواپیمای 50 نفره و راه‌اندازی خط کشتیرانی چابهار- مسقط از جمله اقدامات زیرساختی انجام شده در این زمینه است، همچنین در تلاش هستیم 2 هواپیمای جدید به صورت اجاره به شرط تملیک برای استان خریداری کنیم.

استاندار سیستان و بلوچستان ادامه داد: جهت رفاه حال مسافران زمینی در سطح استان تا پایان سال 25 مجتمع خدمات رفاهی استاندارد و مناسب در مسیرهای بین شهری افتتاح می‌شود و همچنین 20 مجتمع دیگر نیز در حال احداث است که اکثر آنها تاکنون بیش از 50 درصد پیشرفت فیزیکی داشته‌اند.

رسانه‌ها در جریان وقوع سیل بلوچستان بزرگنمایی کردند

هاشمی در پاسخ به خبرنگاران در زمینه آخرین اقدامات انجام شده در زمینه حل مشکلات سیل‌زدگان منطقه بلوچستان بیان کرد: بنیاد مسکن امروز برآورد نهایی از میران خسارات وارده در پی وقوع سیل اخیر در استان را برای ما ارسال کرد.

استاندار با اشاره به اینکه رسانه‌ها در جریان وقوع این سیل بزرگنمایی کردند، تصریح کرد: در جریان وقوع حادثه‌ای مانند سیل اخیر باید به بیان واقعیات بپردازیم و قرار نیست من از این حادثه به عنوان اهرم فشاری جهت جذب اعتبار از دولت و فرصت‌سازی جهت امتیازگیری استفاده کنم.

وی ادامه داد: تعدادی از رسانه‌ها به طور مستمر به خسارات عمیق وارد شده در پی وقوع سیل اخیر در دلگان پرداختند که سبب شد شخصا جهت پیگیری به این شهرستان سفر کنم و آنچه مشاهده کردم با بیانات رسانه‌ها فاصله زیادی داشت.

هیچ استانی به اندازه سیستان و بلوچستان قابلیت سرمایه‌گذاری ندارد

هاشمی به فراهم بودن زمینه‌های سرمایه‌گذاری با توجه به امنیت ایجاد شده در استان اشاره داشت و افزود: هیچ استانی در سطح کشور به اندازه سیستان و بلوچستان قابلیت سرمایه‌گذاری ندارد و دولت هم از سرمایه‌گذاران در این استان حمایت می‌کند.

هاشمی اضافه کرد: ظرفیت‌های ویژه در زمینه سرمایه‌گذاری و بهره‌برداری از انرژی باد و انرژی خورشید بی‌نظیر موجود در این استان تاکنون به خوبی دیده نشده و نیاز است بیش از این به آن توجه شود.

وی در پاسخ به سوال یکی از خبرنگاران مبنی بر صحت لیستی که اخیرا تحت عنوان جذب غیرقانونی در استانداری سیستان و بلوچستان در شبکه‌های اجتماعی در حال انتشار است، گفت: دستور بررسی در این زمینه داده شده و در صورتی که صحت جذب خارج از قاعده مشخص شود، علاوه بر اخراج افراد جذب شده با متخلفان برخورد جدی صورت می‌گیرد.

استاندار سیستان و بلوچستان به گازرسانی به شهرستان‌های مختلف استان در آینده نزدیک اشاره کرد و اظهار داشت: طرح مطالعاتی گازرسانی به زابل با نگاه صادرات گاز حداکثر تا 3 ماه آینده به پایان می‌رسد و پس از آن کلنگ‌زنی طرح انجام می‌شود.

انتهای پیام/ب
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.