خواندن نماز در یک مدرسه آلمانی ممنوع شد

مقامات یک مدرسه در غرب آلمان، نمازخواندن دانش‌آموزان مسلمان را اقدامی «تحریک‌آمیز» خوانده و خواندن نماز در مدرسه را ممنوع اعلام کرده اند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پرس تی وی ؛ مقامات یک مدرسه در ایالت نورد راین وستفالن در غرب آلمان، نماز خواندن دانش‌آموزان مسلمان را اقدامی «تحریک‌آمیز» خوانده و از معلمان خواسته‌اند در صورت مشاهده، آن دانش‌آموز را معرفی کنند تا با آنها برخورد شود.

به گزارش روزنامه آلمانی زبان «در وستن» مطابق این دستورالعمل معلمان این مدرسه که در شهر ووپرتال واقع شده است، موظف به گزارش نمازخواندن دانش‌آموزان مسلمان شده اند. در این دستور آمده است در چند هفته گذشته، به‌طور فزاینده‌ای مشاهده ‌شده است که دانش‌آموزان مسلمان به‌طور آشکار وضو می‌گیرند،سجاده نماز پهن کرده و حرکات مشخصی از خود به نمایش می گذارند که مجاز نیست. 

بر اساس این دستورالعمل از کارکنان مدرسه خواسته شده این دانش‌آموزان را «شناسایی» و به مدیریت مدرسه «گزارش» کنند و در عین حال، دوستانه به آنان گوشزد کنند که اجازۀ نمازخواندن ندارند و این کارشان، نقض مقررات است.

گزارش‌ها حاکی است موضوع برخورد با نمازخواندن دانش‌آموزان مسلمان، مورد تائید مقامات ایالتی رسیده است.

مقامات دولتی ادعا کرده‌اند به دلیل اینکه چند معلم و دانش‌آموز با نمازخواندن همکلاسی‌شان احساس کرده‌اند «تحت‌فشار» هستند، چنین تصمیمی گرفته ‌شده است و هدف از آن، «تشویق به همزیستی مسالمت‌آمیز و اطمینان از صلح در مدرسه» است.

 این موضوع در شبکه‌های اجتماعی بازتابی گسترده داشته و بسیاری کاربران ضمن محکوم کردن این تصمیم، آن را برخلاف اصل آزادی مذهبی دانسته‌اند.

حزب راستگرای افراطی «آلترناتیو برای آلمان» شاخۀ ووپرتال در پیامی ضمن تحسین این اقدام ضد اسلامی آن را «جالب و ابتکاری معقول از سوی مدیریت مدرسه» دانسته است.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار