هشدار پليس راهور ناجا به رانندگان موتورسيكلت‌ها؛

موتورسيكلت‌های فاقد بيمه در صورت توقيف، ترخيص نمی‌شوند

معاون اجتماعی و فرهنگ ترافیک پليس راهور ناجا، گفت: از اول اسفند و به مدت يك ماه، چنانچه موتورسيكلتی، فاقد بيمه نامه باشد و متوقف شود، ترخيص نشود.

موتورسيكلت‌های فاقد بيمه در صورت توقيف، ترخيص نمی‌شوند
به گزارش گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، سرهنگ جهانی معاون اجتماعی و فرهنگ ترافیک پليس راهور ناجا، اظهار داشت: حدود ١٠ ميليون موتورسيكلت در كل كشور در حال تردد هستند كه ريسك استفاده از اين وسيله به دليل كم حجم بودن و ارزان بودن و امكان مانور بالا تقريبا ٢٠ برابر استفاده از خودروهاست.

وی ادامه داد: بيشترين علت توقيف اين موتورسيكلت ها نداشتن كلاه ايمنی و نداشتن بيمه شخص ثالث است.

سرهنگ جهانی با اشاره به اينكه در ٢٥ درصد حوادث رانندگی، موتورسيكلت ها مقصرند، ادامه داد: بيمه شخص ثالث برای موتورسيكلت ها مثل خودروها اجباری است و در صورتی كه موتورسيكلت مسبب حادثه دارای بيمه نامه باشند، جبران خسارت های وارد شده در حدود مقررات بر عهده بيمه‌گر است.

وی تصریح کرد: بر اساس طرح صندوق تامين خسارت های بدنی بيمه مركزی ايران مقرر شد از اول اسفند و به مدت يك ماه، چنانچه موتورسيكلتی كه فاقد بيمه نامه باشد و متوقف شود ترخيص نخواهد شد و در صورت تصادف، اعمال قانون می شود و تا تعيين تكليف بيمه ترخيص ممکن نیست.

معاون اجتماعی و فرهنگ ترافیک پليس راهور ناجا از مالکان موتورسیکلت ها درخواست کرد؛ در مهلت باقیمانده از طرح بخشودگی جرايم ديركرد بيمه شخص ثالث هرچه سریعتر استفاده کنند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۰۱ ۱۳ اسفند ۱۳۹۵
اشتباه گفتین بیشترین تخلف اونا مخدوش بودن و پوشوندن و ناخوانا کردن پلاکاشون مخصوصا پلاکای عقبشونه که باعث شده هر خلافی دلشون خواست بکنن و دست فلک هم بهشون نرسه
آخرین اخبار