مقطع تحصیلی طب توانبخشی راه‌اندازی می‌شود/ جذب تنها یک دانشجوی فلوشیپ

رییس انجمن طب توانبخشی ایران با اشاره به راه‌اندازی نخستین مقطع تحصیلی فلوشیپی طب توانبخشی از پذیرش تنها یک نفر در این رشته خبر داد.

سید مسعود رایگانی متخصص طب توانبخشی و رییس انجمن طب توانبخشی ایران در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ بیان کرد: مقطع فلوشیپی طب توانبخشی برای نخستین بار در ایران توسط دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی راه‌اندازی و از سال نو آماده پذیرش متقاضیان می‌شود. 

وی با تاکید بر جذب تنها یک دانشجوی مقطع فلوشبپی طب توانبخشی افزود: به طور کلی در تمامی رشته های علوم پزشکی برای جذب در اولین نوبت تحصیلات تکمیلی همچون فلوشیپی معمولا یه نفر دانشجو پذیرش می شود که به مرور زمان تعداد دانشجویان مشتاق به ادامه تحصیل افزایش می یابد.  

دوره های تکمیلی از جمله مقطع فلوشیپی به طور طبیعی در همه کشورها و شهرها بر اساس نیازسنجی های جامعه و ضرورت آنها شکل می گیرد که در این میان تمهیدات لازم برای راه اندازی فلوشیپی در همه رشته‌های تخصصی قوانین و ضوابط خاصی را می طلبد که بستگی به میزان تاثیر رشته تحصیلی در سلامت افراد، گسترش حیطه فعالیت های هر رشته در میان عموم افراد و استقبال چشمگیر به همراه مراجعات بالا و مکرر بیماران به متخصصان دارد.

رایگانی با بیان اینکه باید مقطع فلوشیپی توانبخشی خیلی پیش از این‌ها به صورت کامل راه اندازی می‌شد، اظهار داشت: البته کم اطلاعی مردم و ناآگاهی عموم جامعه به علت اینکه طب توانبخشی رشته نسبتا تازه ای است، تبیین این دوره فلوشیپ را به تعویق انداخت.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار