شادی و نشاط تنها کنسرت نیست

امام جمعه اصفهان گفت: توجه به وضعیت محرومین و بهبود شرایط مردم باعث شادی و نشاط م یشود و شادی تنها کنسرت نیست.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،آیت الله طباطبایی نژاد  ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه این هفته اصفهان اظهارکرد: نظم بسیار زیبایی در همه موجودات در عبادتشان هست و قران کریم در این زمینه می گوید انچه که درآسمان و زمین است تسبیح خدا می کنند و در آیه دیگر می فرماید اینها علم به تسبیح خداوند دارند.

امام جمعه اصفهان تصریح کرد : ملاصدرا می گوید همه موجودات عالم شعور دارند و ذکر خدا را دارند .

وی افزود: خداوند در قرآن کریم می فرماید وقتی آدم ها در صحرای محشر حاضر می شوند بدنشان شهادت می دهد و افراد به پوست  گوشت و بدنشان می گویند برای چه شهادت دادید.

آیت الله طباطبایی نژاد گفت: امام علی علیه السلام در رابطه با رحلت پیامبر می فرمایند لحظه ایی که پیامبر قبض روح شدند دستانش در دست من بود که روحشان پرواز کرد و من برای تبرک دست به صورت ایشان مالیدم و من متولی غسل ایشان شدم و در این کار فرشتگان به من کمک کردند و وقتی روح پیغمبر خارج شد جمعی از فرشتگان آمدند و و جمعی از فرشتگان رفتند و گوش من سر وصدا و ناله ی این فرشتگان را تا لحظه که در قبر می گذاشتیم می شنید.

وی به مناسبت شهادت حضرت زهرا (س) گفت: حضرت زهرا (س) می فرمایند من سه چیز را می پسندم یکی تلاوت قرآن , دوم نگاه کردن به چهره پیامبر اعظم است و گاهی می آمد به دیدن پیامبر دقایقی به چهره پیامبر می نگریست نه به خاطر اینکه پدر است و در واقع نگاه کردن به چهره پیامبر را عبادت می دانست و سوم چیزی را که آن حضرت می پسندید انفاق بود.

امام جمعه اصفهان  به سالروز تاسیس کمیته امداد امام اشاره کرد و گفت: این کمیته در ابتدا که تشکیل شد افراد با دل وجان کار می کردند و الان نیز کارهایی خوبی در این کمیته انجام شده از جمله کاریابی برای فقرا که بسیار پسندیده است.

آیت الله طباطبایی نژادبه روایتی از امام صادق علیه السلام اشاره کرد و گفت : خداوند هرکسی را که انسان مسلمانی را مسرور کند قلب او را مسرور می کند و او را ازبهشتیان قرار می دهد.

امام جمعه اصفهان گفت: باید مسوولان کشور به فکر مسرور کردن مردم باشند و من تعجب می کنم از آقای روحانی که مرد فاضلی هستند که عنوان کردند عده ایی اجازه نمی دهند مردم نشاط نداشته باشند باید معنای نشاط را بدانیم آیا معنای نشاط کنسرت است اگر فردی شاد باشد اما جیبش خالی و پر پول نباشد این شادی بی فایده است.

آیت الله طباطبایی نژاد افزود: هفته گذشته در سفری به منطقه جرقویه اصفهان مرد بزرگی گریه می کرد که چند ماهی است حقوق نگرفته است طبیعی است که در شب عید این فرد نمی تواند نشاط داشته باشد.

وی ادامه داد: من در رابطه با حقوق کارکنان راه شهرسازی با آقای نوبخت صحبت کردم و گفتم این افراد گریه می کنند و هیچ کاری بلد نیستند.

امام جمعه اصفهان گفت: کنسرت و سرور بد نیست و ما هر موقع درباره این مباحث صحبت می کنیم فوری رسانه های غربی موضع می گیرند اما برای شادی باید فکر اساسی کرد و تنها به کنسرت بسنده نکنیم.

آیت الله طباطبایی نژاد در رابطه با روز درخت کاری نیز افزود: روایتی از پیامبر اکرم موجوداست که ایشان می فرمایند اگر شخصی درختی بکارد ابیاری کند وتحمل کند تا ثمره بدهدهر نفری که از ثمره اش بهره می برد برای آن فرد صدقه محسوب می شود.



انتهای پیام/م
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.