ذوالقدر: امنیت امروز ایران حاصل ایثار رزمندگان و خون شهداست

معاون پیشگیری از وقوع جرم قوه‌قضائیه گفت: عاملی که امنیت و اقتدار کشور را تضمین کرده روحیه فداکاری و فرهنگ شهادت در میان ملت ماست.

ذوالقدر: امنیت امروز ایران حاصل ایثار رزمندگان و خون شهداست
به گزارش حوزه احزاب و تشکل‌هایگروه سیاسی باشگاه خبرنگاران، محمد باقر ذوالقدر که در مراسم تشییع و خاکسپاری دوتن از شهدای گمنام دفاع مقدس و دوتن از شهدای مدافع حرم در محله خانی آباد نو سخن می‌گفت، اظهار داشت: اینکه بعد از گذشت 36 سال از آغاز دفاع مقدس همچنان مردم قدرشناس ما با شور و اشتیاق در بزرگداشت شهیدان حضور می‌یابند، نشان دهنده عمق نفوذ فرهنگ و شهادت و ایثارگری در فرهنگ این ملت است.شهادت رمز بقای ما وروح مکتب و مذهب ماست.

وی ادامه داد امروز در حالی شهیدانمان را تشییع می‌کنیم که عزادار شهادت دختر گرامی پیامبرمان می‌باشیم و این از آن روست که بدانیم و فراموش نکنیم که سرمایه ارزشمند شهادت، میراث مکتب اهل بیت(علیهم السلام) است. فاطمه زهرا (س) شهید شد، برای دفاع از دین پیامبر و دفاع از ولایت و مبارزه با ظلم و بی¬عدالتی شهید شد.

فاطمه زهرا(س) اولین شهید از اهل بیت(علیهم السلام) امت پیامبر است. خط سرخ شهادت از زهرا(س) آغاز شد و همچنان ادامه دارد و همین موجب بقاء اسلام و تشیع گردید.

وی افزود: در جریان انقلاب بزرگ ملت ایران، روح شهادت طلبی و نهراسیدن از مرگ موجب آن پیروزی بزرگ شد. در دوران دفاع مقدس همین روحیه شهادت طلبی، حماسه و فداکاری در راه حق، پیروزی را ممکن ساخت.

ذوالقدر در ادامه بیان داشت: فرهنگ ایثار و شهادت طلبی، عاملی است که سایه جنگ و ناامنی را در طول سال‌های بعد از دفاع مقدس تا امروز از سر کشور ما دور کرده است. اگر امروز در کمال امنیت زندگی می‌کنیم و اگر در کشور ما در دریای طوفان جنگ و ناامنی و فتنه و درگیری، یک جزیره ثبات و امنیت و آرامش است، در اثر وجود همین روحیه در ملت ماست.

وی با بیان اینکه برخی ساده اندیشانه یا مغرضانه نگویند که مذاکره و رابطه و اقدامات دیپلماتیک، سایه جنگ را از کشور برداشته یا برجام سایه جنگ را ازسر کشور دور کرده است! اظهارداشت:  اینکه گفته شود برجام موجب شده است، سایه جنگ از کشور دور شود، همانقدر سخیف و مضحک است که کسی بگوید مذاکره و گفتگو برای صلح موجب پیروزی ما در دفاع مقدس شده است.

وی تصریح کرد: عاملی که امنیت و اقتدار کشور ما را تضمین کرده است روحیه فداکاری و فرهنگ شهادت در ملت ماست. همین روحیه بوده است که در دانش و فناوری هم معجزه آفریده و آن دستاوردهای عظیم را در حوزه فناوری هسته‌ای و سایر رشته‌ها نصیب ملت ایران کرد. بعد از شهادت شهدای هسته‌ای شاهد موج گرایش جوانان به رشته فیزیک هسته‌ای بودیم. دانشجویان عزیز ما رشته خود را تغییر می‌دادند تا راه آن شهیدان را ادامه دهند. این روحیه است که تضمین کننده اقتدار و امنیت کشور است.

اضافه می‌شود در این مراسم که با حضور گسترده مردم صورت گرفت دوتن از شهدای دفاع مقدس در بوستان  22 بهمن منطقه 19 به خاک سپرده شدند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار