قاضی‌پور در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان مطرح کرد

تذکر به ظریف درباره عدم صیانت از ایرانیان در برخورد تند ترکیه

نماینده مردم ارومیه گفت: یکشنبه هفته آتی تذکر خود را خطاب ظریف درباره عدم صیانت از مردم و برخورد تند ترکیه‌ای‌ها با ایرانیان و انفعال وزارتخارجه مطرح خواهم کرد.

نادر قاضی‌پور نماینده مردم ارومیه در گفت‌وگو با خبرنگار مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان؛‌ درباره هتک حرمت ايرانى‌ها توسط ماموران تركيه‌ای گفت: هر از گاهی چنین اقداماتی از سوی مأموران ترکیه‌ای نسبت به رانندگان ایرانی در مرز بازرگان صورت می‌گیرد و بنده چندین بار به صورت مکتوب موضوع را به وزارت امور خارجه استانداری، مرزبانی، گمرک و پایانه‌ها تذکر داده‌ام.

وی تصریح کرد: در فصل زمستان صف‌های طولانیِ 20 الی 30 کیلومتری از کامیون‌های ایرانی تشکیل می‌شود و مأموران ترکیه‌ای از این فرصت سوءاستفاده کرده و با تحریک رانندگان و ایجاد آشوب‌، ماشین‌های ایرانیان را آتش زده و رانندگان را مورد ضرب و شتم قرار می‌دهند.

قاضی‌پور تأکید کرد: در مرز رازی نیز تا کنون 7 الی 8 مورد به همین شکل اتفاق افتاده، اما وزارت امور خارجه، مرزبانی، پایانه‌ها و گمرکات هیچ گونه دفاعی از مردم کشورمان در این رابطه نکرده‌اند و برای اولین بار استانداری آذربایجان غربی به دنبال پیگری این موضوع است.

وی با بیان اینکه امیدواریم پیگیری‌ها نتیجه بخش باشد، تصریح کرد: ما تلاش خود را می‌کنیم که این موضوع به سرانجام برسد البته بنده نمی‌گویم که در واکنش به این مسأله مقابله به مثل کنیم؛ ولی محمد جواد ظریف وظیفه صیانت از مردم کشور را بر عهده دارد، او در این موضوع سهل‌انگاری کرده و باید سفیر ترکیه احضار و برخورد می‌شد. ولی متاسفانه این کار را انجام ندادند.

عضو کمیسیون صنایع و معادن با بیان اینکه یکشنبه همین هفته تذکر خود را خطاب به وزیر امور خارجه در صحن علنی بیان خواهد کرد، افزود: این تذکر درباره عدم صیانت از مردم ایران و برخورد تند ترکیه‌ای‌ها با ایرانیان در مرز گمرکات و برخورد نکردن وزارت خارجه با خاطیان ترکیه‌ای است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
سید
۲۳:۴۷ ۱۳ اسفند ۱۳۹۵
ظریفه دیگه ! ظریف نمیتونه خشن باشه!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۳۹ ۱۳ اسفند ۱۳۹۵
وزیر خارجه باید پاسخگو باشد واز حقوق ایرانیان دفاع جانانه نماید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۵۶ ۱۳ اسفند ۱۳۹۵
اقتصاد خودمون رو داریم به دست خودمون نابود میکنیم فقط بخاطر سودجویی شخصی
آخرین اخبار