ادبیات ايران در بهمن ماه 95؛

ادبیات با حال و هوای فجر و نمایشگاه کتاب

نخستین جلسه ستاد اجرایی سی‌اُمین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران، در سالن زنده یاد علی عاشوری در موسسه نمایشگاه های فرهنگی ایران برگزار شد.

ادبیات با حال و هوای فجر/ تشکیل نخستین جلسه ستاد اجرایی نمایشگاه کتاببه گزارش خبرنگار حوزه ادبیات گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛  از اولین اتفاقات حوزه ادبیات در بهمن 95 عدم برگزاری و لغو یازدهمین جشنواره شعر طنز سوره به سبب حادثه تلخ پلاسکو و احترام به شهدای گرانقدر این حادثه بود که بر این اساس بنیاد شعر و ادبیات داستانی بر آن شد تا در محفل ویژه ای به تکریم و پاسداشت آتش‌نشانان پر تلاش فاجعه ساختمان پلاسکو بپردازد.

همچنین در این ماه اصغر باقرزاده به سبب تعهد، شایستگی و سوابق کارنامه کاری اش، با حکم مدیرعامل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان به عنوان مدیر کل آموزش و پژوهش کانون منصوب شد. تشریح برنامه های کمیته کودک و نوجوان ستاد دهه فجر به مناسبت سی و هشتمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی نیز از دیگر برنامه های این ماه بود که در نشستی رسانه ای از سوی علیرضا حاجیان زاده مدیرعامل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، در دفتر شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی برگزار شد.

حاجیان زاده در این نشست اظهار داشت: حفظ و حراست از دستاوردهای عظیم انقلاب اسلامی نیاز به نسل جدید داشته که آینده‌سازان این سرزمین هستند. در این راستا دستگاه‌ها و سازمان‌های متولی حوزه کودک و نوجوان مسئولیت سنگینی را بر عهده دارند و پرورش کودکان و نوجوانان مومن، انقلابی و معتقد به آرمان های انقلاب تضمین تداوم این ارزش‌ها در کشور خواهد بود.

دیگر برنامه بهمن 95، برگزاری چهارمین سالگرد درگذشت دکتر حسن حبیبی در فرهنگستان زبان و ادب فارسی بود. در این مراسم که با حضور دکتر حداد عادل رئیس فرهنگستان زبان و ادب فارسی، جمعی از مسئولان و خانواده دکتر حبیبی برگزار شد از کتاب «یادنامه دکتر حبیبی» نیز رونمایی شد. همچنین در این ماه شهر کتاب فرشته تغییر مکان داد و خانه جدید خود را با حضور اهالی فرهنگ و هنر افتتاح کرد.

از دیگر برنامه های برپا شده در این ماه می توان به تجلیل از هدایت الله بهبودی در دومین برنامه «اوج هنر»، رونمایی از کتاب گلستان یازدهم (خاطرات همسر شهید چیت‌سازیان) در تالار مهر حوزه هنری، برگزاری محفل شعر جوانان جشنواره شعر فجر در خانه اندیشمندان علوم انسانی، برگزاری نخستین جلسه ستاد اجرایی سی‌اُمین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران، رونمایی از ترجمه مجموعه داستان‌های برگزیده جایزه اُ.هنری همزمان با روز جهانی داستان کوتاه در فرهنگسرای اندیشه، دومین همایش ملی کتاب و نشر در محل باغ کتاب تهران و نشست رسانه ای تشریح برنامه‌های نوزدهمین جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی اشاره کرد.



انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.