قسمتی از کارهای ماندگار دوبلور فقید؛ مهین کسمایی+فیلم

این فیلم‌های ماندگار به مناسبت درگذشت این دوبلور پیشکسوت گردآوری شده است.

به گزارش خبرنگار حوزه هنرمندان گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، مهین کسمایی بعد از تحمل چند سال بیماری ۱۲ اسفند براثر سرطان در آمریکا درگذشت. علاقمندان به هنر دوبلاژ و سینما، «ادری هپبورن» را فقط با صدای او به یاد می‌آورند، مخصوصا در فیلم موزیکال و ماندگار «بانوی زیبای من» که یکی از شاهکار‌های دوبله ایران و از نقشهای محبوب مهین کسمایی در کارنامه هنری وی محسوب می‌شود، تا جایی که خود را با نقش یکی می‌دید و تمامی دیالوگ‌ها را با جان و دل می‌گفت که نتیجه آن دوبله درخشانی شد که هنوز پس از گذشت این همه سال تماشاگران از آن لذت می‌برند.


«ادری هپبورن» بازیگری که به طور ثابت مهین کسمایی دوبله نقش های او را به عهده داشت/ زنده یاد «مهین کسمایی» 

نمونه‌ای از کارهای ماندگار دوبلور فقید مهین کسمایی


در سالهای اول دبیرستان معلمان «مهین کسمایی» پیش بینی می‌کردند که در آینده نویسنده شود، زیرا به قدری انشاهایش عالی بود که در تمام سطح شهر دست به دست می‌چرخید، ولی قسمت چیز دیگری بود و پیش بینی دبیر‌ها درست از آب در نیامد. در یک تابستان که تعطیلات را در دماوند می‌گذراند، عمویش زنده یاد علی کسمایی ملقب به «پدر دوبلاژ ایران» به او تلفن کرد و از او خواست که خود را برای تست صدا آماده کند.

به علت اینکه مهین کسمایی در مدرسه رییس انجمن نمایش بود، عمویش از ذوق هنری وی با خبر بود، به گفته‌ی خودش این کار فوق العاده شور انگیز بود و هر کس که ذوق هنری داشت یا به خاطر مشکلات فیلم‌های آن زمان یا دلایل دیگری مانند مخالفت خانواده‌ها، نمی‌توانست در کار بازیگری و سینما شرکت کند، دوبله بهترین مُسکن بود.

اولین نقشی که به جای آن صحبت کرد رُل اول فیلم «بهار خونین» بود.

با وجود اینکه کار دوبلاژ اکثر وقتش را می‌گرفت و نمی‌توانست دنبال کارهای دیگری مثل یادگیری زبان و ... برود، اما با هر زحمتی بود تحصیلاتش را در رشته ادبیات فارسی به پایان رساند. 

اولین فیلمی که در آن به جای «ادری هپبورن» صحبت کرد «تعطیلات رمی» بود.

در ادامه قسمتی از کارهای درخشان و ماندگار این هنرمند فقید را با هم تماشا می کنیم.



انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.